מאות משרות בנגב: ענקית ההייטק מקימה משרדים בעיר הדרומית

ענקית ההייטק מטריקס, תקים משרדים חדשים בעיר דימונה. מרכז ההיי-טק החדש בעיר שצפוי לקלוט חברות מהמרכז ומאות עובדים בכל התחומים. רוני פלמר, מייסד תנועת אור: "זוכים לעשות היסטוריה במדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/23 20:23 ח בשבט התשפג

מאות משרות בנגב: ענקית ההייטק מקימה משרדים בעיר הדרומית
מטריקס, מגיעה לנגב, צילום: סנאפ המרכז החברתי לצילום

הייטק בנגב: היום (ב') נערך בדימונה טקס הנחת אבן הפינה למבנה החדש של חברת פיתוח התוכנה קמביום, מבית מטריקס. אחרי שנים של פעילות והתפתחות בעיירה ירוחם, חברת פיתוח התכונה קמביום, מבית מטריקס, עוברת למשרדים חדשים במתחם דימרי סנטר במרכז דימונה. מדובר באירוע היסטורי, שכן זו הפעם הראשונה שחברת הייטק בסדר גודל כמו של מטריקס מקימה משרדים דרומית לבאר שבע. המעבר צפוי להתבצע בחודש מארס הקרוב.

קמביום נוסדה בשנת 2010 על ידי דוד ושירה זלצר. כיום החברה מעסיקה כ-80 אנשי צוות - כולם תושבי הנגב (ירוחם, באר שבע, דימונה, נתיבות, אופקים, ערד, רמת הנגב ועוד). מעצםהיותה ממוקמת בדרום הארץ החברה מביאה רוח חלוצית לאיזור ונהנית מכח אדם איכותי וממגוון אנושי המורכב ממהנדסי תוכנה מובילים, מהנדסי מערכות מידע, מעצבים, מנהלי פרויקטים ומפתחים מיומנים המורכבים מכוחה של הקהילה המקומית.

הטקס שנערך היום

הטקס שנערך היום צילום: סנאפ המרכז החברתי לצילום

מטריקס מעסיקה למעלה מ-10 אלף עובדים ועובדות

בני ביטון, ראש העיר דימונה בירך על הגעת החברה לעיר ואמר: "כשהגעתי לתפקיד צחקו ואמרו דימונה וירוחם לא יגיעו לשום מקום! היום הן ערים מתפתחות. הנגב עם חזון אדיר! רק תנו לנו לעבוד. הרשויות המקומיות יודעת להתנהל ואנחנו לא רוצים להיות תלויים לעד ברשות הארצית".

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס אמר באירוע: "הכרתי את דימונה בשנות ה-80 כשהכרתי את אשתי לעתיד. הייתי מגיע לבסיס לחזר אחריה. היום אני נמצא פה ורואה עד כמה העיר התפתחה. אני מתרגש במעמד הזה, משמח אותי לבנות כאן השקעה בקמביום. הפירות נקצרים די מהר! בשנת 2005 התחלנו ביוזמה קטנה להכשיר 30 נשים חרדיות לענף ההיי-טק, היום אנחנו עומדים על 1,000 נשים חרדיות במודיעין עלית ובית שמש . גם בגליל אנחנו מצמיחים נשים דרוזיות כבודקות תוכנה. מטריקס מעסיקה למעלה מ-10 אלף עובדים ועובדות ונמשיך לצמוח ולהשקיע בעובדים - לא משנה איפה אתה גר - כישרונות נמצאים".