הנהלת קק"ל אישרה בשיחה טלפונית את הנטיעות בנגב

הנהלת קק"ל אישרה בשיחה טלפונית את הנטיעות בנגב, לאחר הלחץ שהפעיל שר הנגב והגליל: "המציאות מחייבת נטיעות בנגב ומדובר בנטיעות שנועדו למנוע פלישה לקרקעות המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/23 17:59 כט בטבת התשפג

הנהלת קק"ל אישרה בשיחה טלפונית את הנטיעות בנגב
הנטיעות בשנה שעברה |, צילום: Flash90

"הנטיעות בנגב לא ייעצרו", כך כתב ביום חמישי האחרון שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף. בשיחת זום שהתקיימה היום (א') בין חברי הנהלת קק"ל הוחלט כי הנטיעות בנגב יתקיימו כמתוכנן ביום ראשון בשבוע הבא.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף פעל בסוף השבוע שעבר, כדי לוודא שהנטיעות שתוכננו בנגב ייצאו לפועל ולא יבוטלו מחשש להתפרעויות הבדואים, כפי שקרה בשנה שעברה. בשיחתו עם בכירים בקק"ל הסביר השר כי "המציאות מחייבת נטיעות בנגב ומדובר בנטיעות שנועדו למנוע פלישה לקרקעות המדינה, בנייה בלתי חוקית ומניעת נזק סביבתי".

נציין כי קק"ל עיכבה נטיעות בדרום שנועדו למנוע פלישה לקרקעות שאמורות לשמש בעתיד להרחבת כביש חוצה ישראל. הנטיעות תואמו עם המשטרה בתקציב גדול, אך לטענת השר, קק"ל המשמשת כזרוע הביצוע של רשות מקרקעי ישראל נמנעה מלאשר אותן.

במפלגת חד"ש-תע"ל אמרו בעקבות ההחלטה כי הם רואים בהחלטת קק"ל לקיום נטיעות בנגב "המשך מדיניות עקירת התושבים הבדואים המקומיים והתייחסות אליהם כ'פולשים'. מדובר בהחלטה בזוייה ומקוממת במסווה של נטיעת עצים".

"המשילות של המדינה באדמות נמוכה"

רשות מקרקעי ישראל שלחה ביום חמישי מכתב לקק"ל על כך שטרם ניתן האישור לנטיעות בשטח של נחל יתיר בנגב, זאת לאחר שבשנה שעברה נוצרו עימותים עם האוכלוסייה הבדואים בסמוך למקום. הפעם העבודות צפויות להתקיים על שטחים שבבעלות המדינה. "הופתענו לגלות כי חרף המאמצים יחד עם המשטרה, קק״ל טרם נתנה את אישורה", ציינו ברשות מקרקעי ישראל.

העימותים ביוני 2022 |

העימותים ביוני 2022 | צילום: Flash90

"פעולת נטיעות לשימור הקרקע בנגב נעשות מזה כשלושים שנה. העבודות מונעות פלישות ובניה בלתי חוקית ומונעות נזק סביבתי גדול. האדמות המבוקשות הן באדמות שבשליטת המדינה. המשילות של המדינה באדמות נמוכה ויש צורך ממשי לשמור על קרקעות אלו - שבחלקם מהווים הרחבה עתידית לכביש 6 ושמירה על אזור חיץ מבסיס נבטים הסמוך".