מחירי הביצים מזנקים בסוף החודש - זה התעריף החדש

יוקר המחיה ממשיך: ב-1 בפברואר, ייכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-15.9% במחירים | אלו המחירים החדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/23 14:16 ב בשבט התשפג

מחירי הביצים מזנקים בסוף החודש - זה התעריף החדש
מונעים את המחסור בביצים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת החודש ייכנס לתוקף העדכון למחירי הביצים שבפיקוח, במסגרתו תחול עלייה ממוצעת של כ-15.9% במחירים, כך שמחיר אריזה של 12 ביצים (L) לצרכן יעלה ב-1.92 שקל. כזכור, מחיר הביצים עודכן בפעם האחרונה בחודש יולי האחרון, גם כחלק מההסכם עם ענף הלול, ולפני כן שנתיים וחצי קודם לכן, בינואר 2019.

המחירים החדשים של הביצים

מחירי הביצים

מחירי הביצים צילום: ללא

במשרד החקלאות מסבירים: "עדכון מחיר הביצים מגלם בתוכו את העלייה במחירי הגרעינים בעולם, וההתייקרות במחירי התערובות המשמשות לגידול תרנגולות מטילות. המחירים המרביים עבור ביצים הנוכחיים, טרום העדכון, משקפים עלויות ייצור הנכונות ליוני 2021.

מאז העדכון האחרון חלו שינויים במחירי התשומות, המקשים על מגדלי ההטלה ומשווקי הביצים המורשים, להמשיך ולספק ביצים באופן רציף לצרכנים. אי עדכון של המחירים, עלול להביא להקטנת יצור הביצים המקומי ולמחסור של ביצים בשווקים, כמו גם להעדר כדאיות ביבוא ביצים לאור מחירן העולמי הן בשל מחלת שפעת העופות המשתוללת בעולם והן בשל עליית מחירי התשומות לאור המלחמה באוקראינה שהביאו לעלייה משמעותית במחיר הביצים העולמי".