משרד הכלכלה בדק: זה סל המוצרים הזול ביותר

נרשמה עלייה של 6 שקלים ביחס למחיר סל המוצרים בחודש הקודם. הממוצע עמד בחודש דצמבר 2022 על 977 שקלים. הפער בין הרשת היקרה - "סופר יודה", לרשת הזולה ביותר - "רמי לוי" עמד על 285 שקלים. מחירי הקולה והקמח עלו, מחירי האפונה והתפוחים ירדו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 15/01/23 09:34 כב בטבת התשפג

משרד הכלכלה בדק: זה סל המוצרים הזול ביותר
צילום: shutterstock

משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמים היום (א') את נתוני סל המוצרים הבסיסי לחודש דצמבר 2022, שמתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, זאת במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק. ממוצע סל המוצרים עמד בחודש דצמבר 2022 על 977 שקלים, עלייה של 6 שקלים ביחס לחודש נובמבר. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש נובמבר עמד על 32% שהם 285 שקלים.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש דצמבר היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על  1,177 שקלים. מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש דצמבר היא "רמי לוי"  – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 892 שקלים.

הסל בדק 68 מוצרים בסיסיים 

ביחס לדצמבר אשתקד, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי, כאשר כ- 93% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל בדצמבר השנה ובדצמבר אשתקד). 
הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית. 

מוצרים בהם נרשמה עליית מחירים 

צילום: ללא

מוצרים בהם נרשמה ירידת מחירים  

צילום: ללא