מרגישים את זה בכיס: מדד המחירים עלה ואיתו גם האינפלציה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד המחירים לצרכן שעלה החודש ב-0.1 אחוז. גם הדיור עלה עלה בשנה האחרונה ושבר שיא של עשור | הנגיד מעריך שהאינפלציה תרד רק בשנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 20:44 כא בכסלו התשפג

מרגישים את זה בכיס: מדד המחירים עלה ואיתו גם האינפלציה
עליית מחירים, צילום: shutterstock

המחירים עולים והמדד בשיא: היום (ה') פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני החודש האחרון, מדד המיחירים לצרכן עלה החודש בשיעור של 0.1 אחוז כפי שצפו התחזיות, המדד עלה בשנה האחרונה ב-5 אחוז. הדבר אומר שהאינפלציה עומדת כרגע על שיעור של 5.3 אחוזים לעומת 5.1 בחודש שעבר. בעבר התריע נגיד בנק ישראל על מצב בו תתקבע האינפלציה על רמה של 5 אחוזים.

עליה במחירי הדיור, תחזוקת הדירה והמזון

העליות הבולטות ביותר בחודש האחרון הגיעו בסעיפי הדיור, תחזוקת הדירה והמזון בעוד סעיפי מחירי הפירות והירקות, הנעלה וריהוט ירדו בחודש האחרון. במדד מחירי הדיור שנמדד בנפרד, נרשמה עליה החודש של 1.2 אחוז ובכל המחוזות במדינת ישראל. לשם השוואה מדד מחירי הדיור עלה בשנה האחרונה ביותר מ-20 אחוז לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה , שיא של עשור.

אסם, העלתה היום מחירים | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הנגיש חושש מהתקבעות האינפלציה ומשער מתי תתחיל לרדת

בדיון שנערך בכנסת לפני מספר שבועות בנושא האינפלציה ועליית המחירים, אמר נגיד בנק ישראל אמיר ירון כי הוא חושש שהאינפלציה תתקבע על 5 אחוז: "חייבים להבין, אם לא נמגר את האינפלציה והיא תתקבע ב-5 אחוז, אנשים יתחילו לחשוב על זה, ואז זה בא בצד של היצרנים והצרכנים, ואז מתחילות ספירלות של אינפלציה" הסביר הנגיד והתייחס גם למעמסה על נוטלי המשכנתאות: "אנחנו מודעים לכאב, אנחנו מתכללים את כל הנתונים, את המשכנתאות, ואנחנו מודעים לזה, אבל יחד עם זאת חייבים להבין, אם לא נמגר את האינפלציה היא תתקבע ב-5 אחוז"

ירון אמר כי בחודשים הקרובים האינפלציה תמשיך לעלות וכי היא תרד רק במהלך תחילת שנת 2023: "סביר שבחודשים הקרובים נמשיך לראות מדדי אינפלציה גבוהים, האינפלציה צפויה לרדת בסוף הרבעון הראשון של 2023".