אלפי שקלים לעובד: בתעשיה האווירית יחלקו 90 מיליון שקלים

בתעשייה האוווירית הגיעו להסדר עם וועד העובדים במסגרתו עובדי החברה בשלוש השנים האחרונות יקבלו מענקים בגובה עשרות מיליוני שקלים. בשנה האחרונה קפצו רווחי התעשייה האווירית

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 14:05 כ בכסלו התשפג

אלפי שקלים לעובד: בתעשיה האווירית יחלקו 90 מיליון שקלים
התעשיה האווירית, צילום: shutterstock

90 מיליון שקלים יחולקו לעובדים: דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את תשלום המענק לעובדי החברה לאחר סיכום שהושג בין הנהלת החברה וועד העובדים. המענקים מוגדרים מענקי מצויינות אך בפועל יחולקו לכל העובדים בחברה כשכל אחד מ-15 אלף עובדי החברה צפוי לקבל כ-6,000 שקלים. התשלום יועבר לעובדים במהלך חודש דצמבר.

המענקים מענקי מצויינות, אבל יחולקו לכלל העובדים 

בהודעת תעשיה האווירית נכתב: "לראשונה בתולדות התעשייה האווירית, הוחלט בשיתוף עם ארגון העובדים על חלוקת מענקים לכלל עובדי החברה בסכום של כ-90 מיליון שקלים". בתעשיה האווירית הוסיפו: "מענקי מצוינות בגין חלוקת רווחים לעובדי החברה בסך כ-90 מיליון שקלים"

מנכ"ל החברה, בעז לוי

מנכ"ל החברה, בעז לוי צילום: התעשייה האווירית

סיכום זה מגיע בעקבות חלוקת רווחים מצטברים בגין 2019-2021, ובעיקר מרווחי החברה בשנת 2021, ולכן גם עובדים שעבדו בשנה זאת ופרשו במהלך השנה ייהנו מחלוקת הרווחים. החלטה זו מתווספת לתשלום הדיבידנד שהוענק השנה למדינת ישראל, בסך 655 מיליון ₪. חלוקת המענקים לעובדים וחלוקת הדיבידנד, התאפשרו לאור התוצאות העסקיות של החברה במהלך השנים האחרונות.

רווחי שיא לתעשיה האווירית

רווחי התעשיה האווירית גדלים בשנים האחרונות מידי שנה. ב-2019 רשמה תע"א רווח נקי של 90 מיליון שקלים, ב-2020, הרווח הנקי עמד על 133 מיליון שקלים וב2021, עמד הרווח הנקי על 148 מיליון שקלים. צמיחת הרווים מגיעה בין היתר בעכבות הסכמי אברהם ועסקאות החברה עם המדינות החתומות על ההסכמים. ברבעון השלישי של 2022 קפצו רווחי החברה לכ-202 מיליון דולר וצבר הזמנות של כ-15.8 מיליארד דולר.

 

 

בתמונות: יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ, מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, יו"ר ארגון העובדים, יאיר כץ (קרדיט: התעשייה האווירית)