כמעט 3 מיליארד: אגד מכרה 60% מהחברה

חברת האוטובוסים הוותיקה תימכר בסכום שיא לאחר שהגיע להבנות עם קרן קינסטון. אגד תמכור כ-60 אחוזים וכל אחד מ-1300 בעלי המניות יזכה לסכום של 2.27 מיליון שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 11:34 יז בכסלו התשפג

כמעט 3 מיליארד: אגד מכרה 60% מהחברה
תחנה מרכזית, צילום: Nati Shohat/Flash90

אגד מוכרת 60 אחוז מהמניות: קרן התשתיות הציבורית קינסטון תרכוש 60 אחוז ממניות אגד תמורת 2.93 מיליארד שקלים. כך פורסם לאחר שהיום (א') הושלמה העסקה בין הצדדים. על פי סיכום העסקה, שוויה של אגד קפץ מ-4.77 מיליארד ל-4.93 מיליארד זאת מרות שאגד הגיעה לפשרה עם קרן הגמלאים שלה בבית הדין הארצי לענייני עבודה בה, כך פורסם בגלובס.

1,300 בעלי מניות אגד יהיו מיליונרים

בעקבות הקפיצה בערך החברה, כ-1300 בעלי המניות של אגד צפויים לקבל כל אחד כ-2.27 מיליון שקלים בשלב הראשון בעסקה, קפיצה של אלפי שקלים לאחר שבתחילה היו מיועדים לקבל בעלי המניות כ-2.2 מיליון שקלים. השינוי בסכום נובע שני אירועים מרכזיים, הסכם הפשרה עם גמלאי החברה וביצועי החברה בשני הרבעונים הראשונים של השנה בשורה התחתונה עלה השווי של אג'ד בעסקה ב-3.3% ל-4.93 מיליארד שקל.  

הרוכשת, קרן קינסטון גייסה מהבנקים לאומי ומזרחי כ-1.4 מיליארד שקלים וייתרת הכסף תגיע מהון עצמי של הקרן שתשלם כמיליארד שקלים מעצמה ועוד 260 מיליון משותפותיה לרכישה קרנות המורים והגננות. 350 מיליון שקלים כבר שולמו כמקדמה על ידי השותפות. קינסטון דיווחה עם השלמת הרכישה כי הכנסות אגד עלו ב4.2 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

"אחת החברות החזקות במשק הישראלי"

נבות בר, מנכ"ל קיסטון אמר עם סיום העסקה "אנו גאים על השלמת העסקה לרכישת מניות אגד, אחת מעסקאות התשתית הגדולות והמשמעותיות ביותר שנעשו בישראל בשנים האחרונות. ענף התחבורה הציבורית הינו אחד מענפי התשתית הלאומית הקריטיים לתפקודו של המשק, וחשיבותו לפיתוח ולצמיחת הכלכלה הישראלית הולכת וגדלה."

יו"ר דירקטוריון אגד, אבי פרידמן הוסיף וציין כי "מעמד הסגירה מעניק חותמת רשמית לתהליך ארוך והיסטורי אליו יצאה אגד לפני מספר שנים כקואופרטיב - ושלקו הסיום שלו היא מגיעה היום כאחת החברות החזקות במשק הישראלי." וסמנכ"ל הכספים באגד והמנכ"ל המיועד, גלעד ריקלין ציין כי מדובר ב"יום מרגש עבור חברת אגד ועבור אנשיה, שהמהלך הזה הושלם בעיקר בזכותם. שווי החברה במכירה מצביע על הביטחון והאמון של מנהלי קרן קיסטון ביחס לתוכניות העסקיות של אגד."