משה גפני חושף את תכניתו להקפאת הריבית על המשכנתאות

יו"ר ועדת הכספים הנכנס מתכוון להניח על שולחן הכנסת את הצעת החוק שלו ביום שני הקרוב, ומעריך כי רוב חברי הכנסת יתמכו בהצעה שכלל לא ברור למי היא פונה: "העלאת הריבית לא תחול על מי שזכאי למשכנתא לפי הפרמטרים של משרד השיכון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/12/22 23:07 טז בכסלו התשפג

משה גפני חושף את תכניתו להקפאת הריבית על המשכנתאות
גפני , צילום: Flash90

בשבוע הבא תתכנס ועדת הכספים לדיון בנושא יוקר המחיה המאמיר. החברות הגדולות במשק, רשתות השיווק, חברת החשמל, המים ומשרדי הממשלה השונים יוזמנו לדיון. הערב (ש') חשף יו"ר ועדת הכספים הנכנס, חבר הכנסת משה גפני, כי הצעת החוק שלו להקפאת ריביות על משכנתאות יוצאת לדרך.

"המדינה איננה יכולה לעמוד מהצד שיש יוקר מחייה"

"ביום שני אניח על שולחן הכנסת את הצעת החוק להקפאת הריבית על המשכנתאות לרוכשי דירה ראשונה", אמר באולפן "פגוש את העיתונות", והעריך כי רוב חברי הועדה יתמכו בהצעת החוק שלו, אותה הגדיר: "חשובה".

"אני העברתי חוק שהוועדה המוניטרית של בנק ישראל קובעת את הריבית, והפוליטיקאים לא יכולים להתערב ואני לא חוזר בי. אבל המדינה איננה יכולה לעמוד מהצד שיש יוקר מחייה", הסביר גפני את הצעת החוק. "המשמעות של ההצעה היא שהעלאת הריבית לא תחול על מי שזכאי למשכנתא לפי הפרמטרים של משרד השיכון, ואם אין אפשרות חוקית לעשות את זה, המדינה תסבסד את עליית המחיר שלה". 

לא ברור אם בכלל ישנה אפשרות להצעת חוק שלמעשה תתערב לבנקים השונים בתמחור המשכנתאות. גפני הדגיש כי לא תהיה לכך היתכנות המדינה תהיה זו שתסבסד את התייקרות המשכנתא עבור הזכאים לפי משרד השיכון. כמו כן, נכון לערב זה כלל לא ברור לאילו שכבות באוכלוסיה פונה הצעת החוק.