חצי-חצי: המודל של גפני לשוויון בנטל כולל התניה לתלמידי התיכונים

יו"ר דגל התורה התייחס בראיון לסוגיית גיוס חרדים לצבא: "חצי מהעם לומד תורה וחצי משרת בצבא ומתחלפים, תלמידי ישיבה ילכו לצבא לקרבי אבל תביאו את תלמידי התיכונים שבאותו הזמן ילמדו תורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 16:02 יד בכסלו התשפג

חצי-חצי: המודל של גפני לשוויון בנטל כולל התניה לתלמידי התיכונים
צילום: שריה דיאמנט

מרכיבים ממשלה: צוותי המשא ומתן של הליכוד והמפלגות החרדיות חתמו השבוע ההסכם תפקידים בממשלה נתניהו החדשה. בתוך כך, יו"ר דגל התורה, משה גפני צפוי לחזור לנהל את ועדת הכספים בכנסת. גפני התארח הבוקר (ה') בוועידת ה-MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי ונשאל על סוגיית גיוס חרדים לצבא.

תלמידי ישיבה ילכו לצבא לקרבי אבל תביאו את תלמידי התיכונים

לשאלת המראיין מה המודל שלהם בסוגיית הגיוס, הביא גפני דוגמא ממלכות דוד: "הייתה מלכות בית דוד שהיה שם מלחמות עקובות מדם. הנביא בא לדוד המלך ואמר לו שהיה הרמטכ"ל". גפני מסביר את דבריו: "חצי מהעם לומד תורה וחצי משרת בצבא ומתחלפים. מציע את זה גם היום. חצי מהעם שילמד תורה, ויתחלפו. תלמידי ישיבה ילכו לצבא לקרבי אבל תביאו את תלמידי התיכונים שבאותו זמן ילמדו תורה".

גפני ממשיך לתאר את כוונתו במודל שהביא: "בן אדם לא יכול לשרת גם בחיל האוויר וגם בחיל הים באותו זמן. הוא לא יכול, הוא יכול לעשות את מה שהוא עושה מבחירת השירות למדינה ולעם. העם שלנו שעבר שואות שעבר את האינקוויזיציה, חזר בסוף לארצו, ובגלל המציאות הזו שתמיד היו תלמידי תורה. אני רוצה שיהיה סטטוס קוו. לא נכנס לפרטים".

לפיד

לפיד. היה נותן  צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"התכוונו לתת לנו את החוק הגיוס כמו שאנחנו רוצים"

עוד  לפני כן, התייחס גפני לתקופת הממשלה הקודמת ולהתקפות נגד המפלגות החרדיות על רקע חוק הגיוס: "התכוונו לתת לנו את החוק הגיוס כמו שאנחנו רוצים בלי בעיה, וגם התקשורת הייתה מסבירה למה צריך להעביר את חוק הגיוס. בגלל שאם היינו הולכים עם יאיר לפיד". שר האוצר היוצא ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור תקף את יו"ר דגל התורה: "גפני תודה לך על ההבהרה החשובה הזאת. תן לי להבהיר לך משהו, אף אחד לא מתכוון להיות כאן פראייר".