משרד הכלכלה בדק: זה סל המוצרים הזול ביותר

יוקר המחייה ממשיך לעלות ונרשמה עלייה של 4 שקלים ביחס למחיר סל מוצרים בחודש קודם. הממוצע עמד בחודש נובמבר 2022 על 971 שקלים. הפער בין הרשת היקרה - "סופר יודה", לרשת הזולה ביותר - "רמי לוי" עמד על 308 שקלים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/12/22 10:16 יא בכסלו התשפג

משרד הכלכלה בדק: זה סל המוצרים הזול ביותר
סופר מרקט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמים היום (ב') את נתוני סל המוצרים הבסיסי לחודש נובמבר 2022, שמתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, זאת במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק. ממוצע סל המוצרים עמד בחודש נובמבר 2022 על 971 שקלים, עלייה של 4 שקלים ביחס לחודש אוקטובר. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש נובמבר עמד על 36% שהם 308 שקלים.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש נובמבר היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על  1,171 שקלים. מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש נובמבר הייתה "רמי לוי"  – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 863 שקלים. הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש נובמבר עמד על 36% שהם 308 שקלים.

הסל בדק 68 מוצרים בסיסיים 

בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית. 

מוצרים בהם נרשמה עליית מחירים 

צילום: ללא

מוצרים בהם נרשמה ירידת מחירים 

צילום: ללא