לא מוותרים על המחלבות: רשת הקמעונאות תשקיע כסף ברפתני הגולן

לאחר שמחלבות רמת הגולן הודיעו על הפסקת פעילות עקב קשיים כלכליים והמהלך של תנובה לרכישת החלב של רפתני הגולן, גם בשופרסל מתערבים ומודיעים: "אחריות מוסרית כלפי המחלבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 11:01 ג בכסלו התשפג

לא מוותרים על המחלבות: רשת הקמעונאות תשקיע כסף ברפתני הגולן
רפת. אילוסטרציה, צילום: Gili Yaari/Flash90

עוד רשת מתגייסת להצלת רפתני הגולן: לאחר שמחלבות רמת הגולן הודיעו על עצירת פעילות בעקבות קשיים כלכליים בהם נתקלה המחלבה, נתקעו רפתני הגולן עם כמויות של חלב שעמד להיזרק, מי שהתגייסה אז הייתה תנובה שהחליטה לרכוש את כל החלב. 

היום (א') הודיעה רשת הקמעונאות שופרסל כי היא מתגייסת להצלת המחלבה ותזרים כספים על מנת שהמחלבה תוכל להמשיך את פעילותה. מחלבת רמת הגולן היא אחת הספקים של שופרסל שגם מייצרת עבורה את החלב למותג הפרטי של החברה. מנכ"ל שופרסל: "מזרימים כסף להפעלת מחלבות רמת הגולן כדי שתוכל לחזור לייצר"

"מחלבות רמת הגולן הינה שותפה לדרך של במותג הפרטי שופרסל"

אורי וטרמן מנכל קבוצת שופרסל עידכן הבוקר כי "שופרסל אישרה לנאמני מחלבות רמת הגולן רו"ח חן ברדיצ'ב ועו"ד שולי גולדברג, כי שופרסל תזרים כסף להפעלת המחלבה שתוכל לחזור לייצר באופן מיידי בשלושת החודשים הקרובים ועל מנת שהנאמנים יחלו בחיפוש לאחר  משקיעים להפעלה מלאה של המחלבה".

מוצרי חלב | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"שופרסל פועלת לאורך כל השנה על מנת לחזק ספקים קטנים ובינוניים ישראלים. מחלבות רמת הגולן הינה שותפה לדרך של במותג הפרטי שופרסל מזה כשבע שנים והחיבור מאפשר לנו להציע ללקוחותינו אלטרנטיבה צרכנית איכותית ואטרקטיבית למותגים המובילים בארץ. אנו רואים בסיוע זה אחריות מוסרית כלפי המחלבה וכלפי הלקוחות שלנו", סיכם.

"לתת מענה לביקוש הצרכנים וכדי שלא יווצר חוסר"

כאמור, רשת מחלבות הגולן הודיעה לפני כשבועיים כי היא מפסיקה את ייצור החלב והבגבינות במחלבה, עלה חשש בקרב הרפתנים לגבי גורל החלב שלהם, אז הודיעה תנובה למועצת החלב כי היא תקלוט את החלב של הרפתנים בגולן.

מנכ"ל מועצת החלב אמר לאחר מציאת הפתרון: "אני מודה למחלבת תנובה שפעלה מתוך אחריות לאומית ודאגה לפרנסתם של יצרני החלב בגולן והצרכנים ותקלוט את החלב מהם. בנוסף , הודיע תנובה כי תעשה את כל אשר ביכולתה להרחיב את הייצור של החלב לשתייה המפוקח וזאת כדי לתת מענה לביקוש הצרכנים וכדי שלא יווצר חוסר".

משאית שופרסל, קנס חריג מאוד

משאית שופרסל,מתגייסת צילום: Yossi Aloni/FLASH90

המחלבה החמישית בגודלה

מחלבת רמת הגולן היא המחלבה החמישית בגודלה בישראל ומייצרת מוצרי חלב ביניהם גם מוצרים מפוקחים  כחלב לשתייה במסגרת המותג הפרטי של שופרסל, מחלבות גד וכן, מוצרים הנושאים את שם המחלבה. מנכ"ל התאגדות יצרני החלב אמר: "המצב שאליה נקלעה מחלבת רמת הגולן כואב לכולנו, מתוך הכרה בחשיבות המחלבה ככוח יצרני ומקור תעסוקה בפריפריה".