כל מה שאתם צריכים לדעת אם אתם טסים למונדיאל 2022 בקטאר

המונדיאל בקטאר בפתח ואנחנו עושים סדר בכל המידע לאוהדים. מתי מתחיל, מתי נגמר וכל המידע על טיסות, כרטיסים ודרכי הגעה. כל מה שצריך לדעת לקראת המונדיאל, בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/22 12:10 כ בחשון התשפג

כל מה שאתם צריכים לדעת אם אתם טסים למונדיאל 2022 בקטאר
מונדיאל 2022, צילום: shutterstock

מונדיאל 2022 בפתח: בשבוע הבא ייפתח בקטאר טורניר הכדורגל הגדול בעולם. למרות שנבחרת ישראל לא העפילה למונדיאל, מתכננים אלפי ישראלים לטוס לחגיגת הכדורגל הגדולה בעולם. אז מי שעוד חולם להגיע לקטאר, הנה המדריך שלנו לדרכי הגעה, קניית כרטיסים וכל מה שצריך לדעת כדי להגיע למונדיאל.

מתי המונדיאל מתחיל?

באופן מסורתי המונדיאל תמיד נערך בחודשי הקיץ במהלך הפגרה הגדולה בין העונות. הפעם, בפעם הראשונה בהיסטוריה ובמהלך שזכה לביקורות רבות, נערך המונדיאל בחודשי החורף באמצע עונת הכדורגל הסדירה מכיוון שבמדינה המארחת, קטאר משתרר חום רב בחודשי הקיץ מה שהיה מקשה על קיום המשחקים.

המונדיאל ייפתח ביום ראשון, 20.11 במשחק הפתיחה שיפגיש את המרארחת קטאר נגד נבחרת אקוודור. המשחק יתחיל בשעה 18:00 שעון ישראל כשלפני שריקת הפתיחה ייערך טקס הפתיחה המסורתי של המונדיאל. המונדיאל יימשך כמעט חודש שלם וייסתיים ב-18.12 במשחק הגמר. 

 איך מגיעים למונדיאל?

לאחר שעלו חששות הנוגעות לדרכי ההגעה של ישראלים למונדיאל, בגלל זהות המארחת לה אין קשרים רשמיים עם ישראל, הגיעו משרדי החוץ והספורט להבנות עם קטאר ופיפ"א (הפדרציה הבין לאומית לכדורגל, מארגנת המונדיאל). הוסכם על טיסות ישירות במהלך המונדיאל מישראל לקטאר. הטיסות יצאו משדה התעופה בן גוריון לשדה התעופה חמאד (HAMAD) ויאפשרו לישראלים להגיע ישירות לקטאר ללא צורך בעצירות ביניים וקונקשיין וצפויות להקטין את העלויות עבור ישראלים שיגיעו לצפות במשחקים.

חברת Tus Airways הקפריסאית כבר הגישה בקשה להפעלת קו הטיסות ועוד חברות עשויות להציע את עצמן כמועמדות להפעלת טיסות ישירות. חברות רבות אחרות מציעות טיסות לקטאר עם קונקשן במדינה אחרת. חברת Tus Airways מציעה טיסות עם עצירה בקפריסין וחברות turkish airlines ו-pegasus airlines מציעות לישראלים להגיע לקטאר עם עצירת ביניים באיסטנבול. 

חשוב לדעת: על מנת להיכנס לקטאר צריך להנפיק תעודת אוהד רשמית שמשמשת כתעודת הזהות במהלך השהות בקטאר. את התעודה מנפיקים באתר הרשמי של המונדיאל

איך משיגים כרטיסים וכמה יעלה?

אם אתם מתכננים לטוס למונדיאל ועוד לא רכשתם כרטיס אז נותרו לכם עוד כמה אפשרויות. האפשרות הזולה ביותר היא באתר הרשמי של פיפ"א שם לרוב המשחקים בשלב הבתים כבר לא נותרו כרטיסים ולשלב הנוק אאוט כבר לא נותרו כלל כרטיסים.

פיפ"א מפעילה את האפשרות של הרגע האחרון שם אפשר לרכוש כרטיסים על בסיס מקום פנוי כשמה שנותר הוא לרוב בקטגוריית הכרטיסים הגבוהים. לפני הרכישה צריך לבצע הרשמה לאתר פיפ"א ולאחר מכן לעבור לעמוד הכרטיסים ולראות באילו משחקים עוד נותרו כרטיסים אחרונים. כרטיס בקטגוריה הגבוהה עולה 800 לירות קטאריות שהן כ-750 שקלים, הקטגוריה אמצעית תעלה כ-560 שקלים ובקטגוריה הנמוכה, כרטיס יעלה 235 שקלים אך כאמור, נשארו רק כרטיסים בודדים.

האפשרות היקרה הרבה יותר היא כמובן לרכוש חבילות כרטיסים באתרים השונים המציעות כרטיסים למונדיאל. מחירים למשחק בודד בשלב הבתים עלול לעלות מעל 1000 שקלים כשבמקרים מסויימים המחיר קופץ אף ל-2000 שקלים ומעלה. ככל שהשלבים עולים המחירים עולים בהתאם. כרטיס לגמר, אם תהיתם עוד אפשר להשיג במחירים של החל מ-10,000 שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים. חשוב לשים לב לזהות האתר ממנו רוכשים, ולהיזהר מזיופים.

פתרונות לינה ותחבורה

הלינה במונדיאל היא אחד החלקים היותר יקרים בנסיעה לקטאר. על מנת למצוא מקום לינה, הקימו מאגני המונדיאל אתר יעודי למציאת מקומות לינה. באתר אפשר לבחור מבין רשימת האפשרויות ללינה המיעות בין היתר: חדרים, דירות, מלונות, כפרי אוהדים ואפילו אופציה ללינה בסירת תענוגות החונה לחופי קטאר.

העסק לא זול בכלל. האופציה הזולה ביותר שמצאנו היא באחד מכפרי האוהדים בתוך מכולת לינה הכוללת וויפיי וקרבה יחסית למטרו, האופציה הזו תעלה כ-700 שקלים ללילה אחד והיא כאמור, הזולה ביותר. מלון ארבעה כוכבים יעלה החל מ-1050 שקלים ללילה וחדר בספית תענוגות יעלה לכם כ-600 שקלים ללילה.

דווקא מבחינת תחבורה, ההגעה למרכזי הקניות, האצטדיונים ומקומות הלינה יהיו קלים יחסית עקב קוטנה היחסי של המדינה. האצטדיונים שנמצאים במרחקים סבירים אחד מהשני מרושתים ברשת מטרו חדשה שנבנתה במיוחד לטורניר. בגלל קרבתם היחסית של האצטדיונים האחד לשני, ייתכנו אפשרויות לצפות במספר משחקים ביום אחד דבר שלא התאפשר בשום מונדיאל אחר עקב המרחק הרב בין הערים שאירחו את המונדיאל. 

מידע לישראלים במדינה ללא יחסים רשמיים

לישראל וקטאר כידוע אין יחסים רשמיים, אך לאחר ספקולציות רבות הנוגעות לטיסת ישראלים למדינה במהלך המונדיאל, הגיעה הבשורה כי ישראלים יוכלו לטוב גם בטיסות ישירות שיצאו מנמל התעופה בן גוריון. פריצת הדרך הגיעה בשבוע שעבר לאחר סיכומים בין ממשלום ישראל וקטאר בתיווך פיפ"א. בין היתר תיפתח גם נציגות קונסולרית ישראלית שתפעל לכל אורך המונדיאל ותעניק שירותים לאזרחים ישראלים שיזדקקו  לכך.