גל הפיטורים של פייסבוק הגיע גם לישראל

חברת מטא הודיעה כל כוונתה לפטר יותר מעשרה אחוזים מכלל העובדים, ובמשרדי החברה בישראל כבר החלו במלאכה | מארק צוקרברג הודיע על כוונתו לתמוך במפוטרים ככל האפשר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/22 17:11 טו בחשון התשפג

גל הפיטורים של פייסבוק הגיע גם לישראל
צילום: shutterstock

פייסבוק והעובדים כבר לא חברים: לאחר שנודע כי חברת מטא מתכוונת לפטר 11,000 עובדים ברחבי העולם, המהווים 13% מכלל כוח העובדים, הבשורה הלא נעימה מגיעה גם לישראל. במרכז החברה בתל אביב כבר החלו בהודעות פיטורים לעובדים, ומספרם צפוי להגיע לכמה עשרות, כך על פי דיווח של גלובס. 

בהתייחסו לגל הפיטורים, המנכ"ל והמייסד, מארק צוקרברג, הבהיר כי התהליך כבר התחיל וכי המחלקות שבהן יתקיימו הפיטורים הן מחלקת הגיוס ומחלקת העסקים. מדיווחים שהתקבלו מאנשים שנכחו בפגישה, נמסר כי מנהל החברה לא היה נראה מאושר כלל וכלל לבשר את ההודעה, וכי הוא לוקח על עצמו את כישלון זה של החברה. הודעת הפיטורים מגיעה לאחר השנה הקשה שעברה על פייסבוק, שכללה ירידה דרסטית במניות. 

מארק צוקרברג

מארק צוקרברג צילום: shutterstock

בארצות הברית העובדים כבר קיבלו הודעות למייל החל משעות הבוקר המוקדמות, ואילו בישראל, על פי החוק, הליך הפיטורים כולל זימון לשימוע. צוקרברג אף הוסיף התייחסות מיוחדת לתנאי המפוטרים, והבטיח כי הוא מתכוון לעשות כל מה שאפשר כדי לתמוך בהם. 

רק בחודש יוני שעבר הטלטלה החברה עם החלטתה של סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג לפרוש מתפקידה. סנדברג, בת 52, החליטה להישאר במועצת המנהלים של מטא, חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ. היא בחברת מטא מאז הקמתה, והאחרונה שנשארה מאז. "כשהגעתי לפייסבוק חשבתי שהאינטרנט הוא מקום אנונימי לחיפוש תמונות מצחיקות", כתבה בפוסט פרידה ארוך בפייסבוק. "האמונה של מארק שאנשים ישימו את האני האמיתי שלהם באינטרנט כדי ליצור קשר עם אנשים אחרים הייתה כל כך מהפנטת".