ירידה של 24 אחוז: ענקית הרשתות החברתיות הציגה הפסדים של מיליארדים

חברת 'מטא' הציגה היום את הדו"ח הרבעוני השני השנה והציגה ירידה בהכנסות החברה. המשקיעים נוטשים את החברה שירדה ב24 אחוז | יש גם נקודת אור

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 17:26 ב בחשון התשפג

ירידה של 24 אחוז: ענקית הרשתות החברתיות הציגה הפסדים של מיליארדים
צילום: shutterstock

חברת 'מטא' בצרות: בפתח יום המסחר הציגה ענקית הרשתות החברתיות את הדו"ח לרבעון השני של השנה והציגה ירידה בהכנסות החברה. המשקיעים הגיבו לדו"ח ונרשמה נטישה המונית של משקיעים. בשיא היום הגיע הצניחה ל-24 אחוזים בכך מניית החברה איבדה כבר שני שליש מערכה השנה - כחצי טריליון דולר. בחברה של מרק צוקרברג מודעים לבעיות ואף עצרו גיוסי עובדים אך בשלב זה לא מתכוונים לפטר עובדים. ב-'מטא' עובדים יותר מ75 אלף עובדים.

עולם הפרסום בהקפאה

הסיבה לצניחה בנתוני החברה היא שוק הפרסום שנמצא בהקפאה. 'מטא' שרוב מוחלט של הכנסותיה מגיע מפרסומות ציינה כי הריבית הנוסקת ברחבי העולם יחד עם השפעות המלחמה באוקראינה גורמות לצניחה ברכישת פרסומות. גם המדיניות החדשה של אפל שמקשיחה מדיניות הפרטיות ואת התאמת הפרסומות לבעלי המכשירים שלה.

צוקרברג. חווה התחזקות רוחנית

צוקרברג.  צילום: shutterstock

הנתונים המעודדים

ב-'מטא' יכולים גם לשמוח קצת, נתונים שמגיעים מרשת 'אינסטגרם' מעידים על צמיחה מדהימה. הרשת הפופולרית מונה היום מעל 2 מיליארד משתמשים לעומת מיליארד אחד ב-2018. גם בפייסבוק נרשמה עליה קטנה מ- 1.97 מיליארד ל-1.98 מיליארד. סך הכל יש ל-'מטא' בכלל הרשתות החברתיות ברשותה 3.72 מיליארד משתמשים ברחבי העולם.