"ב-1.11 תהיה מלחמת עולם": צונאמי עליות מחירים בפתח וזה תלוי רק בכם

ב-1 בנובמבר, במקביל ליום הבחירות יחל גל עליות המחירים של החברות הגדולות. רשתות השיווק מנסות להשיב מלחמה וחוששות ממדפים ריקים. העיתונאי גיא לרר שמוביל את המחאה מגייס את הציבור למאבק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/22 10:23 א בחשון התשפג

"ב-1.11 תהיה מלחמת עולם": צונאמי עליות מחירים בפתח וזה תלוי רק בכם
עליתי מחירים, צילום: shutterstock

המאבק בעליית המחיריםביום שלישי הבא 1 בנובמבר, במקביל ליום הבחירות ענקיות המזון יקפיצו את מחירי המוצרים. התאריך שנבחר הוא לא תמים, ברשתות בונים על כך שהציבור יהיה עסוק בבחירות ולא יתעכב על העלייה המשמעותית, מה גם שמספר חברות גדולות התאגדו יחד ויעלו מחירים באותו היום. בין החברות: יוניליוור, סנו ודיפלומט.

היבואנים מאיימים וברשתות חוששים ממדפים ריקים

הפעם, הצרכנים לא לבד, ברשתות הגדולות מודעים לסנטימנט הציבורי שמאס בעליות המחירים ומזהים שהציבור מתחיל למחות. לכן, ברשות השיווק הגדולות הודיעו ליבואנים כי הן לא מוכנות לעלות את המחירים. היבואנים מצידם מאיימים על הרשתות כי אם לא יעדכנו את המחירים הם מצידם לא יספקו לרשתות סחורה והחשש בקרב הרשתות שמדפים רבים בסופר יהיו ריקים. רשתות מסויימות כבר החלו להיערך והגבירו ייבוא מקביל של מוצרים וגם יבוא מוצרים חדשים על מנת לעקוף את חרם היבואנים.

הדבר בסופו של דבר יגיע לפתחו של הציבור, אם הצרכנים יקבלו בהבנה מחסור רגעי במספר מוצרים, ייתכן שהיבואנים יכנעו ויבטלו את עליית המחירים. הלוחם הגדול ביותר בגל עליות המחירים הוא העיתונאי גיא לרר, אחרי שהוביל את מרד הפסטה ומרד הטונה הפך לרר לפנים של המאבק. 

הכל תלוי בצרכנים

עכשיו מתריע לרר מפני העלייה הצפויה ב1 בנובמבר, ואומר: "מלחמת המדפים הריקים היא כבר עובדה מוגמרת". וכי הציבור צריך לתמוך ברשתות הגדולות שסופסוף עומדות לצד הצרכן הפשוט. בסקר שהעלה לרר לעמוד הטוויטר שלו, כתב: "האם אתם מעדיפים מלחמה אקטיבית נגד הענקיות גם במחיר של חוסרים, או רוצים לשלם יותר ולקבל אספקה סדירה?". לפחות על פי התוצאות בציוץ שלו, רוב גדול בציבור תומך במלמחמה מול היבואנים גם במחיר של חוסרים.