גל ההתייקרויות אל תיפלו בפח: התרגיל שהחברות הגדולות מתכננות לצרכנים

בחברות הגדולות לא מחכים הרבה ומיד לאחר החגים רבות מהן הודיעו על התייקרות מוצריהן. מדובר במאות מוצרים שצפויים להתייקר. טרה הפסיקה לספק מוצרים לשופרסל

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/22 08:45 כד בתשרי התשפג

אל תיפלו בפח: התרגיל שהחברות הגדולות מתכננות לצרכנים
צילום: שאטרסטוק

גל ההתייקרויות ממשיך. מאות מוצרים צפויים להתייקר בתקופה הקרובה כשחברות רבות מודיעיות בזו אחר זו על עליית מחירים. בין החברות שהודיעו על עליות מחירים: דיפלומט, סנו, סוגת, מחלבות גד יוניליוור וטרה.

התרגיל שמתכננות כמה מהחברות

בכמה מהחברות דוגמת דיפלומט דחו את עליית המחירים ל-1 בנובמבר, יום הבחירות. הסיבה לבחירה ביום זה אינה תמימה ובחברות מקווים שהתעסקות הציבור בבחירות וביום החופש הצפוי יוביל לכך שרוב הציבור כלל לא ישים לב להעלאת המחירים וגם אם ישים לב, האנשים יהיו טרודים בבחירות ולא בהעלאת המחירים.

הרשתות בוחנות איך להתמודד עם ההתיקרויות

רשתות השיווק נערכות גם הן לעליית המחירים שהן בודקות את האפשרויות שלהן להגיב להחלטת החברות להעלות את המחירים. בכלכליסט דווח כי בשופרסל בוחנים את הדרך להתמודד עם גל העליות כשהם שוקלים לספוג חלק מעליית המחירים בעצמן ולא להחיל את העלייה על הציבור. בסופו של דבר יבחנו ברשתות השיווק הגדולות את הלך הרוח בציבור, אם הוא יוביל לתסיסה ציבורית כמו שראינו בגלים האחרונים של עליות המחירים הדבר יכריח את הרשתות להתנגד להעלות המחירים או לפחות לספוג את העליה.

טרה חסמה משופרסל את האפשרות להזמין מוצרים

בתוך כך, בטרה חסמו בפני רשת שופרסל את האפשרות להזמין את מוצריה. זאת בעקבות הודעת שופרסל כי היא מסרבת לעליית המחירים עליה הודיעה טרה. כזכור, טרה הודיעה על עלייה בשיעור של כ-5 אחוזים על מוצרי החלב הבלתי מפוקחים שלה, דבר שבשופרסל לא הסכימו לקבל.