המתינו עם התדלוק: הלילה בחצות מחירי הדלק יורדים דרמטית

אחרי חצי שנה של עליה מתמשכת, הלילה בחצות יוזל מחיר הדלק ב-1.5 שקלים, ומחיר ליטר בנזין יעמוד על 6.58 שקלים | המחירים בישראל במהלך יולי היו גבוהים מאוד, ורק באיסלנד ובהונג קונג נרשמו מחירי דלק גבוהים יותר מאשר בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 13:37 ג באב התשפב

המתינו עם התדלוק: הלילה בחצות מחירי הדלק יורדים דרמטית
המחיר יורד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הלילה בחצות זה קורה, מחיר הדלק ירד בשקל וחצי לאחר חצי שנה של עליה רצופה. בינואר 2022 עמד מחירו של ליטר אחד על 6.37, בפברואר על 6.71 ומאז המשיך לעלות ללא הפסקה. הירידה המשמעותית מגיעה לאחר שביום רביעי שעבר פרסם משרד האוצר צו שמרחיב את הפחתת מס הבלו על הדלק לשקל לליטר.

המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 6.58 שקלים לליטר, כאמור, ירידה של שקל וחצי. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם. 

נציין כי ביחס לעולם, המחירים בישראל במהלך חודש יולי היו גבוהים מאוד, ורק באיסלנד ובהונג קונג נרשמו מחירי דלק גבוהים יותר ממדינת ישראל.

הירידה נרשמת ברקע ירידת מחירי הנפט בעולם בחודש האחרון מ-111 דולר לחבית לכ-103 דולר לחבית. החשש העולמי ממיתון גורם לצניחה במחיר לחבית, וגם היחלשותו של הדולר מול השקל: מ-3.5 שקלים לדולר הגיע היום ל-3.41 שקלים בלבד, מוסיף לירידה במחיר הדלק.