הצו נחתם: אחרי שבירת השיא - מחירי הדלק ירדו משמעותית

משרד האוצר פרסם אתמול צווים להפחתה של חצי שקל על המס המשולם על כל ליטר בנזין | הפחתת המס תיכנס לתוקפה בתחילת החודש הבא ותצטרף להפחתה שכבר נכנסה לתוקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 10:13 כט בתמוז התשפב

הצו נחתם: אחרי שבירת השיא - מחירי הדלק ירדו משמעותית
תחנת דלק. ארכיון, צילום: Jamal Awad/Flash90

החל מהראשון באוגוסט צפוי מחיר הדלק לרדת בשקל. אמש (ד') פרסם משרד האוצר צווים להפחתה של חצי שקל על המס המשולם על כל ליטר בנזין. הפחתת מס זו מצטרפת להפחתה שכבר נכנסה לתוקף, והביאה כבר להפחתה של מחירי הבנזין בחצי שקל לליטר, כך שהחל מהראשון באוגוסט יופחת מחיר הדלק בשקל לליטר בסך הכל.

הודעת משרד האוצר מגיעה אחרי עליות דרמטיות במחירי הדלק, ששברו שיאים וחצו את רף 8 השקלים לליטר בנזין. העליה במחירי הדלק הינה חלק מגל התייקרויות שפוקד את המשק כשעד כה עלו המחירים של מוצרי יסוד רבים בהם הלחם והביצים. בתחילת החודש הבא צפוי להתייקר גם מחיר מוצרי החלב וכך גם מחירי החשמל שיזנק ב-8.6 אחוזים, זאת חרף ניסיונות משרד האוצר למתן את העלייה.

משרד האוצר,

משרד האוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המדינה תפסיד כ-354 מיליון שקלים כתוצאה מהפחתת המס על הבנזין

על פי הצווים שפורסמו, מס הקניה ומס הבלו (מס בסכום קבוע על כל יחידת מידה שנועד להפחית את הצריכה) על בנזין ירד מ-3,184.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,329.61 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, החל מה-1 באוגוסט ועד ה-31 באוגוסט 2022. לאחר מכן, יעמוד שיעור מס הבלו ומס הקניה על 3,154.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים, לתקופה שמה-1 בספטמבר 2022 ועד ה-31 בינואר 2023.

בנוסף, מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין ועל תערובת דלק, לגביה חל מס קנייה בגובה זהה לבנזין. צווים אלה באים בהמשך לצווים דומים שהפחיתו את המס על סולר בחצי שקל עד סוף שנת 2022. הפסד ההכנסות ממסים כתוצאה מההפחתות המוצעות כעת מוערך ב-354 מיליון ש"ח.