אחת מחברות האופטיקה הגדולות בישראל תשלם קנס בגובה 175 אלף שקלים

חקירת הרשות להגנת הצרכן העלתה כי חברת "אופטיקה הלפרין" מעסיקה עובדים בתפקיד אופטומטריסטים בעוד שהם אינם מורשים לעסוק באופטומטריה | ראש אגף חקירות ומודיעין: "הנזק במקרה הספציפי הזה עשוי לפגוע בבריאותם של ציבור הצרכנים"

חדשות כיפה 10/07/22 13:11 יא בתמוז התשפב

אחת מחברות האופטיקה הגדולות בישראל תשלם קנס בגובה 175 אלף שקלים
צילום: shutterstock

הרשות להגנת הצרכן צפויה להטיל קנס בסך 174,190 שקלים על "אופטיקה הלפרין בע"מ" בגין הטעיית הצרכנים באשר לזהות נותן השירות. החקירה העלתה כי החברה מעסיקה עובדים בתפקיד אופטומטריסטים וכך הם מציגים עצמם בפני הצרכנים, בעוד שהם אינם מורשים לעסוק באופטומטריה. יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

ברשות להגנת הצרכן ציינו כי בעבר, הוטל על החברה עיצום כספי על ידי הרשות, אך החברה לא הפרה את החוק בשלוש השנים שקדמו להפרה בהליך זה. לאור זאת בוצעה הפחתה של 10% מהסכום המקורי בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 193,545 שקלים ופחת ל-174,190).

מעשה העלול להטעות צרכן בזהות נותן השירות

באחד מהמקרים שנחקרו נמצא כי צרכנית רכשה על סמך בדיקה של נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט, 3 זוגות משקפי ראיה בשווי של כ-12,000 שקלים. כעבור זמן מה גילתה הצרכנית כי המשקפיים אינם מתאימים לה, ולכן נתבקשה לעבוד בדיקה נוספת, ושוב נבדקה על ידי נציג שהציג עצמו כאופטומטריסט, ובהמשך הזמינה שוב משקפיים חדשים. אך גם במקרה זה, המשקפיים לא התאימו למצבה ולכן זומנה לבדיקה שלישית ושוב הוזמנו משקפיים חדשים.

נמצא כי, שתיים מתוך שלוש הבדיקות שנעשו לצרכנית, בוצעו על ידי מי שהציגו את עצמם כאופטומטריסטים למרות שלא היו בעלי היתר לעסוק באופטומטריה, חרף העובדה כי הציגו עצמם ככאלה וביצעו לצרכנית בדיקות ראייה מתוקף תפקיד זה. המדובר במעשה העלול להטעות צרכן בזהות נותן השירות.

בנוסף, נמצא כי החברה לא ציינה במסגרת הפרסומים מטעמה את המספר המינימלי של זוגות המשקפיים המוצעים במכירה מיוחדת (מבצע) כנדרש לפי החוק. המדובר בהפרה בנסיבות מחמירות, כיוון שהחברה פרסמה את המודעות בצורה נרחבת במספר עיתונים.

"הנזק במקרה הספציפי הזה עשוי לפגוע בבריאותם של ציבור הצרכנים"

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "הצגת מצג לצרכנים לפיו עובד בתפקיד אופטומטריסט הוא אכן אופטומטריסט ובעל היתר לעסוק בתחום זה, בעוד שלא כך הם פני הדברים הינה הטעייה בזהות נותן השירות המהווה הטעיה בעניין מהותי בביצוע העסקה. הנזק במקרה הספציפי הזה עשוי לפגוע בבריאותם של ציבור הצרכנים אנו רואים בכך הפרה חמורה וממשיכים במאבקנו להגנה על ציבור הצרכנים ולמיצוי הדין כנגד המפרים".

סעיפי חוק הגנת הצרכן לפיהם החברה נמצאה מפרה:

  • סעיף 2(א)(6) – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי, זהות נותן השירות מהווה עניין מהותי.
  • סעיף 15(ב1) – עוסק שהודיע ברבים, למעט במקום העסק, על מכירה מיוחדת של טובין או שירותים, יכלול בפרסום את המספר המזערי של הפריטים המוצעים באותה מכירה מיוחדת. 

 

כתבות נוספות

המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר