למרות ההחלטה של ליברמן: עלייה נוספת במחירי הדלק

יוקר המחייה ממשיך לעלות, ולמרות החלטה של ליברמן על הארכת ביטול מס הבלו מחירי הדלק עולים שוב | בלילה שבין חמישי לשישי יתעדכן המחיר ויעלה בעוד 36 אגורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/22 11:24 ל בסיון התשפב

למרות ההחלטה של ליברמן: עלייה נוספת במחירי הדלק
צילום: shutterstock

שוב עלייה במחירי הדלק. אחרי העליות הדרמטיות במחירי הדלק שנסקו לגבהים, בלילה שבין חמישי לשישי צפויה עלייה נוספת במחיר, והוא יעלה בעוד 36 אגורות. כך על פי הודעה של משרד האנרגיה. אחרי העלייה, המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 8.08 שקלים לליטר.

הארכה נוספת של הפחתת המס

בתוך כך, לאחר שבתחילת חודש אפריל הודיע שר האוצר על הפחתה במס הבלו על הדלק והסולר שתורגם במחיר הסופי להוזלה של חצי שקל לליטר דלק למשך שלושה חודשים, פרסם אמש (ג') ליברמן תזכיר צו לפיו תוארך ההפחתה במס בגובה של חצי שקל על ליטר סולר בשישה חודשים נוספים, עד לסוף שנת 2022.  

נציין כי ברשות המסים ובאוצר מקדמים בימים אלה פרסום להערות הציבור של צו המאריך את ההפחתה במס על הבנזין, העומדת על חצי שקל לליטר, עד ל-9 באוגוסט. כמו כן, החל מה-10 באוגוסט, בתנאים שיקבעו בצו, תיקבע הפחתה נוספת של עוד 50 אגורות, כך שממועד זה מחירו של ליטר בנזין יפחת בשקל אחד וזאת עד ל-15 בנובמבר 2022.

שר האוצר: אנחנו לא אספני שקלים

כזכור, בסוף החודש שעבר מחיר הדלק עלה עלייה חדה ברקע עליית מחירי הנפט ושער הדולר ביחס לשקל. מחיר ליטר בנזין 95 עלה ב-66 אגורות ו-9.35 אחוזים מהתעריף הקודם ועמד בחודש יוני על 7.72 שקלים בשירות עצמי. 

בכנס אלי הורביץ לכלכלה וחברה של המכון הישראלי לדמוקרטיה שהתקיים בשבוע שעבר, הצהיר ליברמן על הכוונה להפחית את המס על הדלק בשקל במקום חצי שקל עד סוף חודש אוקטובר. "אנחנו לא אספני שקלים ולא מחביאים כספים מתחת לבלטה. התחלנו לפני כמה חודשים עם נושא הפחתת מס הבלו על בנזין וסולר, זה נגמר ביולי, ולכן אנחנו עובדים על הארכה של עוד ארבעה חודשים. בנוסף אנחנו רוצים במקום חצי שקל - להוריד שקל", אמר שר האוצר.