לא רק "לגהץ": מהיום אפשר לפתוח חיסכון דרך כרטיס האשראי

בחברת האשראי MAX השיקו מערכת חדשה דרך האפליקציה, המאפשרת העברת כספים לחיסכון ומעקב אחרי התשואה באופן נוח ונגיש. המטרות לחיסכון לפי הפיילוט של החברה: חתונה, דירה, לימודים וקניית תפילין

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/22 10:48 כ בסיון התשפב

לא רק "לגהץ": מהיום אפשר לפתוח חיסכון דרך כרטיס האשראי
ממשק נגיש ונוח, צילום: מקס

Max משיקה היום (א') את שירותי "חיסכון ב-Max" המאפשרים למחזיקי כרטיסי אשראי של החברה לא רק להוציא כסף באמצעות הכרטיס אלא גם לחסוך כסף באופן נוח, נגיש וקל, בהעברה לחיסכון המתבצעת ישירות מכרטיס האשראי ובאופן דיגיטלי. כך, יוכלו לקוחות Max לראשונה לנהל את ההוצאות והחסכונות במקום אחד ויוכלו לצפות בפירוט ההוצאות לצד פירוט החיסכון והתשואות על הכסף שנצבר.

בחודשים האחרונים, כחלק מהערכות להשקת המוצר החדש, נערך ב-Max פיילוט בהשתתפות למעלה מאלף לקוחות. בין ממצאי הפיילוט נמצא שהמטרה הנפוצה ביותר לחסכון היא חופשה, ולאחריה חתונה, לימודים, דירה, כלי רכב ואירועים לא מתוכננים. בנוסף, יש גם מי שהגדיר מטרת חיסכון לטובת קניית תפילין, מתנה לבן או בת הזוג ואפילו עזרה לזולת. רוב החוסכים בחרו בהוראת קבע חודשית בכרטיס, וסכום החיסכון הממוצע עמד על כ-600 שקלים. ממצא מעניין נוסף הוא ששיעור החסכונות שנפתחו בקרב לקוחות מהחברה החרדית והחברה הערבית היה גבוה מחלקם באוכלוסייה. כ-52% מהחוסכים הם גברים וטווח הגילאים בהם נפתחו הכי הרבה חסכונות הוא 30 עד 40.

מסלול עם תשואה

מסלול עם תשואה צילום: מקס

עם הזיהוי הראשוני של הצורך של הציבור לחסוך, שאף התגבר בתקופת הקורונה, הוחלט ב-Max לערוך בחינה מקדימה רחבה של נושא החיסכון שכללה עבודת מחקר כלכלית-התנהגותית וסקרי דעת קהל נרחבים יחד עם חברת הייעוץ "קיימא" בהובלת פרופ' דן אריאלי. במסגרת העבודה המשותפת נלמדו המוטיבציות והחסמים של ישראלים בכל הקשור לחסכון ותכנון פיננסי ונבחנו קונספטים שונים של כלים שיסייעו למי שמעוניין לחסוך, והכל במטרה לשנות את הרגלי החיסכון וההשקעה תוך התחשבות בכלל הוצאות משק הבית.

רון פאינרו, מנכ"ל החברה אמר: "מדובר בבשורה גדולה עבור הציבור הישראלי שמחפש דרכים פשוטות לשים כסף בצד לצרכי היום יום. תכננו עבור הלקוח חווית משתמש דיגיטלית קלה ופשוטה שתעודד את הציבור לחסוך במסגרת ניהול ההוצאות השוטף".

רון פאינרו

רון פאינרו צילום: הדר דולן

איך מתחילים לחסוך? 

החיסכון כבר זמין באזור האישי באתר ובאפליקציית Max. הלקוחות יכולים להגדיר את גובה ואופן ההפקדה - חד פעמית או חודשית, ולאחר מכן מתבקשים לבחור באחת משתי התוכניות המוצעות, "כסף בצד" או "כסף פלוס"

"כסף בצד": הפקדות גמישות החל מ-50 שקלים להפקדה, בהפקדות חד פעמיות או חודשיות. המסלול אינו נושא תשואה ואין דמי ניהול או עמלה. אפשרות יציאה בכל עת - הכסף זמין להעברה לחשבון הבנק תוך שלושה ימים וללא עלות. 

"כסף פלוס": הפקדות חודשיות החל מ-200 שקלים לחודש והפקדות חד פעמיות החל מ-2,500 שקלים, לפוליסת חיסכון מבית 'ביטוח ישיר'. מסלול נושא תשואה, בהתאם לתמהיל מסלולי ההשקעה הנבחר על ידי הלקוח, בחירה בין ארבעה מסלולי השקעה. כולל תשלום דמי ניהול כמקובל בשוק למוצרים דומים בהתאם לגובה החיסכון המצטבר. אפשרות יציאה בכל עת - הכסף זמין ויועבר לחשבון הבנק תוך שבעה ימים – ללא עלות. 

מסלול כסף בצד, החל מ-50 שקל

מסלול כסף בצד, החל מ-50 שקל צילום: מקס

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן