הותר לפרסום שמו של תושב בני ברק שהסתיר מיליונים בחשבון בנק בשוויץ

שמואל שמלקה רוזנבאום הוא תושב בני ברק שהחזיק חשבונות בנק בשוויץ ולא דיווח עליהם, זאת בניסיון להתחמק מתשלום מס. רוזנבאום נעצר במסגרת מבצע נרחב במהלכו נחשפו חשבונות רבים בהיקף של מעל 85 מיליון שקלים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/06/22 10:56 ב בסיון התשפב

הותר לפרסום שמו של תושב בני ברק שהסתיר מיליונים בחשבון בנק בשוויץ
החזיק חשבון בנק בשוויץ, אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה ערר שהוגש והתיר לפרסום את שמו של החשוד שמואל שמלקה רוזנבאום, שנעצר בתחילת החודש בחשד לאי דיווח על חשבונות בנק בחו"ל בהיקף של כ-6.3 מיליון שקלים במטרה להתחמק מתשלום מס.

כפי שפורסם בסמוך למעצרו, רוזנבאום נעצר במסגרת מבצע ארצי של רשות המסים לחשיפת מחזיקי חשבונות בנק ונכסים בחו"ל. הוא שוחרר בתחילת החודש על ידי בית משפט השלום בתל אביב בתנאים מגבילים, אז הוטל צו איסור פרסום זמני על שמו.

על פי הבקשה לשחרור בערובה, שהוגשה על ידי פקיד שומה חקירות מרכז, עולה כי במסגרת חילופי מידע בין מדינות בהתאם לנוהל הקיים, התקבל מידע לפיו לרוזנבאום, תושב בני ברק, חשבון בנק בשוויץ עם יתרת זכות גבוהה וכי קיימות בחשבון הכנסות פיננסיות שמקורן בפעילות בחשבון. בעקבות כך, נפתחה כנגדו חקירה, במסגרתה נתפסו מסמכים רבים מביתו. עוד עולה מהבקשה כי סכום הכספים בחשבון עומד על כ-6.3 מיליון שקלים, עליהם לפי החשד לא דיווח כחוק.

כחלק מהמבצע הארצי לחשיפת מחזיקי חשבונות בנק ונכסים בחו"ל, שנערך על ידי חטיבת החקירות והחטיבה המקצועית ברשות, נחקרו עשרות חשודים ששמם נכלל ברשימות בעלי חשבונות בנק שהתקבלו על פי הסכמים לחילופי מידע בין מדינות בהתאם לנוהל CRS, ונחשפו חשבונות בנק רבים בהיקף של מעל 85 מיליון שקלים. רשות המסים תמשיך להסתייע במידע המתקבל במסגרת דיווחי ה-CRS לאיתור וזיהוי נכסים לא מדווחים בחו"ל על ידי תושבי ישראל על מנת להביא לחשיפת עברייני מס ולגביית מס אמת.