בשורה לעסקים: השרה שקד אישרה את המהלך שיחסוך מאות מיליוני שקלים למשק

שרת הפנים חתמה על תיקון לצו רישוי עסקים שייתן הקלה רגולטורית משמעותית לעשרות פריטים, וישפיע על עשרות אלפי בעלי עסקים בעיקר בתחומי הייבוא והייצוא וכן על עסקים קטנים דוגמת מסעדות ובתי קפה. "זו בשורה ענקית למגזר העסקי בישראל", אמרה שקד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 25/05/22 14:15 כד באייר התשפב

בשורה לעסקים: השרה שקד אישרה את המהלך שיחסוך מאות מיליוני שקלים למשק
שקד, הובילה את המהלך החשוב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת הפנים, איילת שקד חתמה היום (ד') על צו רישוי עסקים שייתן הקלה רגולטורית משמעותית למשק. התיקון לצו מכיל שורה של הקלות רגולטוריות ביחס ל-40 פריטים, וישפיע על כ-36,000 בעלי עסקים, שייהנו מהקלה זו ויחסכו להם מאות מיליוני שקלים.

במסגרת התיקון, ייעשה סדר בצו רישוי עסקים במספר נושאים: ביבוא, בייצור מזון, בפנאי, בזמנים וברישיונות המיותרים, וייכנסו לתקוף בין היתר השינויים הבאים: מחיקת פריטים מהתוספת לצו, כך שחלק מהעסקים לא ידרשו להוציא אישור, עדכון תוקף הרישיון של חלק מפריטי רישוי, כך שיוארך הרישיון למועד מאוחר מהקבוע כיום בתוספת לצו, עדכון תיאורי העסקים טעוני הרישוי כך שעסקים שרק החל מגודל מסוים יהיו טעוני רישוי, עדכון מסלולי הרישוי וסיווגם למסלולים מקלים יותר ומחיקת מסלולי רישוי לא רלוונטיים של פריטי רישוי.
 
התחומים שיושפעו מהתיקון: הורדת רישיונות עסק בייבוא, הורדת רישיונות עסק בייצור מזון לעסקים קטנים, הורדת דרישות משטרה למסעדות ובתי קפה, ביטול רישיונות מיותרים, הארכת תוקף רישיונות לבריכות, בתי מלון, איטליזים ומועדונים.

"זו בשורה ענקית למגזר העסקי בישראל"

התיקון הוא תיקון רוחבי המטייב את הצו באופן שיביא לידי ביטוי את מדיניות השרה שקד להקלה ברגולציה על בעלי העסקים בישראל ומצטרף לשורה של תיקונים שנעשו בתחילת השנה והובילו להקלה רגלטורית בשמונה פריטי רישוי, ותיקון שפורסם באחרונה להערות הציבור בנוגע לטיוב הצו בהקשר כבאות ותיקון לצמצום החיקוק האחר בצו רישוי העסקים.

שרת הפנים איילת שקד אמרה: "חתמתי היום בהתרגשות רבה על צו היסטורי המבטל באבחה אחת הרבה רשיונות עסק מיותרים. בזכות הצו הזה, הרבה מאוד רישיונות עסק קטנים ובינוניים יכולים לנשום היום לרווחה ולהפסיק להאנק תחת גלגלי הבירוקרטיה של הרשות המקומית. ביחד עם סגן השר, אביר קארה עשינו את הבלתי יאמן והשלמנו את המהפכה ברישוי עסקים במהירות שיא. זו בשורה ענקית למגזר העסקי בישראל".

"בעלי עסקים בישראל התרגלו לתהליך רישוי מנופח ויקר שאין לו אח ורע בעולם", אמר סגן השר קארה, "מהיום התהליך יהיה קל, זול והגיוני יותר לעשרות אלפי עסקים. עם הקמת הממשלה החלטנו לרסק את הבירוקרטיה המיותרת ולאפשר לבעלי העסקים להשקיע בצמיחה ובעובדים במקום להשקיע בבירוקרטיה ובטפסים. השלמת הרפורמה היום היא ניצחון אדיר שגם תתרום רבות להורדת יוקר המחיה".