"ההשלכות ברורות": אל על בהזדמנות אחרונה למשא ומתן עם הטייסים

שורת ביטולי טיסות בתקופה האחרונה מציפה את היחסים העכורים בין נציגי הטייסים לחברת התעופה הישראלית. באל על דוחקים בטייסים לשבת למשא ומתן ומדגישים: "זאת שעת הכרעה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/05/22 17:07 יח באייר התשפב

"ההשלכות ברורות": אל על בהזדמנות אחרונה למשא ומתן עם הטייסים
מטוס אל על, הזדמנות אחרונה, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

שש טיסות של חברת התעופה הישראלית "אל על", שהיו מתוכננות להמריא ולנחות ביממה הקרובה, בוטלו, כאשר גם אתמול בוטלו שתי טיסות ברגע האחרון. הסיבה לכך היא שורת עיצומים של טייסי החברה בשל תלונות על שכרם.

טייסי החברה, טוענים כי הם עובדים לפי שכר שנקבע מחדש בשיא התפרצות הקורונה, כאשר מאז עלה נפח העבודה שלהם ביותר מ-70%, ללא העלאה מקבילה בתנאים. יש לציין כי שכרם של טייסי החברה הוא הגבוה בישראל. 

בעקבות המשך העיצומים וביטולי הטיסות, פנתה מנכ"לית אל על, דינה בן טל- גננסיה לאצ"א - איגוד צוותי אוויר, שמייצג טייסים בחברות התעופה הישראליות, רובם טייסי אל על, ואמרה כי, "בימים האחרונים ניסינו וביקשנו להיכנס אתכם למשא ומתן רחב וללא תנאים בניסיון להגיע להבנות בכל הנושאים שהעליתם בהצעתכם מ-22 במרץ. זאת, בנוסף לצעד בונה אמון בנושא האש"ל שנעשה על ידי וביוזמתי".

דינה בן טל גננסיה, עושה היסטוריה

דינה בן טל גננסיה, המנכ"לית הנכנסת צילום: רונן דבש

"למרבה האכזבה, דחיתם את היד המושטת והתניתם כל שיח ומשא ומתן עמכם בהכרה באצ"א כ'יחידת מיקוח נפרדת'. גם הצעות לנסות ולייצר פתרונות חלופיים ולקיים בנושא שיח עם ההסתדרות נדחו על ידכם", הוסיפה בן טל. 

"השעה היא שעת הכרעה"

המנכ"לית הטרייה של חברת התעופה הוסיפה בפנייתה לנציגי הטייסים כי "אנו חווים קשיים תפעוליים ושיבושים בביצוע לוח הטיסות - דבר שכבר הביא לביטולים ודחיות של טיסות. כפי שמסרנו לכם בעל פה לא אחת - השעה היא שעת הכרעה. לאור האמור לעיל, הרי שהמשמעויות וההשלכות, אם וככל שלא יתאפשר לחברה לבצע את הליכי החזרה לכשירות של מטוסי וטייסי 777 – ברורות גם לכם ואין צורך להוסיף בעניין", רמזה בן טל על פיטורים נרחבים והוסיפה כי "השיבושים והקשיים הקיימים, בעמידה בלוח הטיסות, מקשים עד מאוד בתפעול השוטף, וגורמים, בין היתר, לפגיעה במוניטין החברה".

"אנחנו פונים אליכם שוב באופן ברור וחד משמעי", הבהירה המנכ"לית והדגישה: "ידינו מושטת למשא ומתן בניסיון לפתור את הסוגיות שעל הפרק ולצעוד קדימה תוך חזרה לשגרה ברוכה. במקביל, אנו מצפים כי על לוח הטיסות להתקיים כסדרו באופן מלא, תקין, ללא שיבושים כלשהם לרבות בכל הנוגע לחזרה לכשירות של מטוסי וטייסי 777 באופן מיידי שאינו סובל דיחוי, על פי צרכי החברה".

בן טל הוסיפה ואמרה כי, "כי לאור השיבושים הנמשכים, לרבות ביטולי הטיסות, על כל המשמעויות שבכך, נבקש לקבל את תגובתכם בדחיפות רבה – האם אתם מוכנים להתיישב לשיח משמעותי ולקיום סדיר ומלא של לוח הטיסות ופעילויות החברה".