ב-43 מיליארד דולר: אילון מאסק רוצה לקנות את טוויטר

האיש העשיר בעולם, שרק לאחרונה רכש 9.2 אחוזים ממניות הרשת החברתית, מציע כעת לרכוש את כולה תמורת 54.2 דולר למניה, ובסכום האסטרונומי: "לטוויטר יש פוטנציאל לא רגיל. אני אשחרר אותו", אמר מאסק במכתב לראשי טוויטר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/04/22 15:44 יג בניסן התשפב

ב-43 מיליארד דולר: אילון מאסק רוצה לקנות את טוויטר
אילון מאסק, הגיע הצעה על טוויטר, צילום: שאטרסטוק

אילון מאסק, הוכרז רק לאחרונה כאיש העשיר בעולם, ומתוקף המעמד המכובד הוא חייב רשת חברתית משלו, זה מה שהוביל אותו לרכוש לאחרונה 9.2 אחוזים ממניות טוויטר. לאחר שהבין כי שאיפותיו גדולות יותר, הודיע היום (ה') מאסק כי ברצונו לקנות את כל הרשת החברתית תמורת 54.2 דולר למניה, כשהמחיר של כמעט 800 מיליון המניות של טוויטר,יעלו לו 43.3 מיליארד דולר. אל דאגה, הונו של האיש העשיר בעולם, מוערך בכ-270 מיליארד דולר.

במכתב ששלח ליו"ר טוויטר, ברט טיילור, חשף מאסק מה הוביל להצעת הרכישה: "השקעתי בטוויטר משום שאני מאמין שיש לה את הפוטנציאל להיות פלטפורמה לחופש ביטוי מסביב לעולם, ואני מאמין שחופש הביטוי הוא הכרח חברתי עבור דמוקרטיה מתפקדת. עם זאת, מאז שביצעתי את ההשקעה אני מבין שהחברה לא תצמח ולא תמלא את תפקידה החברתי בצורתה הקיימת. טוויטר צריכה להפוך להיות חברה פרטית".

"לפיכך אני מציע לרכוש 100% ממניות החברה עבור 54.2 דולר למניה במזומן", הפתיע מאסק, "54% יותר מאשר שוויה ביום שבו התחלתי להשקיע בה ו-38% יותר מאשר ביום שלפני שההכרזה שלי על ההשקעה נעשתה פומבית. ההצעה שלי היא הטובה ביותר והאחרונה ואם היא לא תתקבל אני אצטרך לשקול מחדש את היותי בעל מניות. לטוויטר יש פוטנציאל לא רגיל. אני אשחרר אותו", חתם מאסק.