התאקלמות מהירה וקלה: העולים מאוקראינה יקבלו סיוע בשכר דירה

השרים ליברמן, אלקין ותמנו-שטה אישרו סיוע בשכר דירה לכלל עולי מבצע "עולים הביתה". המענק יינתן באופן אוטומטי ללא צורך בהצגת מבחני הכנסה וללא דרישה להצגת חוזה שכירות. "כמי שעלו לישראל בעצמם, אנו מבינים את מלאכת הקליטה", אמרה שרת הקליטה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/04/22 15:30 ט בניסן התשפב

התאקלמות מהירה וקלה: העולים מאוקראינה יקבלו סיוע בשכר דירה
ילדות יהודיות מאוקראינה בישראל, , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, ושר הבינוי והשיכון זאב אלקין, לתוכנית דיור לעולי מבצע "עולים הביתה" שתאפשר קליטת חירום של זכאי חוק השבות מאוקראינה וסביבותיה.

במטרה לאפשר התאקלמות קלה ומהירה של העולים החדשים, אישרה הממשלה סיוע בשכר דירה לכלל עולי מבצע "עולים הביתה". המענק יינתן באופן אוטומטי ללא צורך בהצגת מבחני הכנסה וללא דרישה להצגת חוזה שכירות.

המענק יינתן מידי חודש בחודשו לתקופה של שנה מהעלייה לישראל. מענקים אלו יעמדו על 2,300 שקל לחודש ליחידים, 2,900 שקל לזוגות שלהם עד שני ילדים ו-3,400 שקל למשפחות בעלות שלושה ילדים ומעלה. גם עולים גוררי זכאות וחסרי דירה יקבלו סיוע משמעותי שינוע בין 1,750 שקל ל-2,150 שקל לחודש למשך 12 חודשים.

מענקים אלה יינתנו בנוסף לתשלומי קרן הנמלטים העומדים על בין 6,000 שקל ל-15,000 שקל למשפחה, ותשלומי סל הקליטה הניתנים מידי חודש בסכום של 2,700 שקל ועד 6,400 שקל למשפחה לתקופה של 6 חודשים. כל אלו ניתנים בכפוף להרכב המשפחתי של העולה.

מתווה הסיוע יביא להגדלה משמעותית של ההכנסה הפנויה שבידי העולים החדשים, וצפוי לאפשר השתלבות מהירה ויעילה של העולים בחברה הישראלית.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "כל העולים יקבלו מעבר לסל הקליטה ולסיוע הראשוני קצבה למשך כל השנה הקרובה שתעזור להם להתחיל הפרק החדש בחייהם - כאן בישראל".

שר השיכון זאב אלקין הוסיף: "אנו מחויבים לכל יהודי בכל זמן שרוצה להגיע לבנות את חייו במדינת ישראל. על אחת כמה וכמה כאשר חייהם בסכנה".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הדגישה כי, "אחרי שהעולים יסיימו את תקופתם בבתי המלון ששכרנו עבורם מבעוד מועד, יינתן לעולה הסיוע בשכר הדירה שיעזור לו להתאקלם בצורה נוחה עם מינימום דאגות כלכליות. כמי שעלו לישראל בעצמם, השר אביגדור ליברמן, השר זאב אלקין ואנוכי, אנו מבינים היטב את מלאכת הקליטה והחסמים הבירוקרטים העומדים בפתחה, ואני מודה להם על השותפות ושילוב הידיים בקליטת החירום הרחבה של העולים".