חיסכון של מיליארד שקל בשנה: אושרו תקנות חדשות למערכות בטיחות אש במבנים

ההוראות הקיימות בתחום נחשבות למחמירות במיוחד ביחס לסטנדרט הבינלאומי. מעתה, הוחלט כי יאומץ התקן האמריקאי, במגזר העסקי בפרט, דוגמת משרדים ואזורי מסחר ותעשייה אך גם במבני ציבור בכלל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/04/22 16:58 ד בניסן התשפב

חיסכון של מיליארד שקל בשנה: אושרו תקנות חדשות למערכות בטיחות אש במבנים
מערכות בטיחות האש, הסטנדרט האמריקאי יאומץ, צילום: שאטרסטוק

המועצה הארצית אישרה היום (ג') תקנות חדשות שיהוו הפחתה משמעותית מאד בנטל הרגולטורי בנוגע למערכות בטיחות האש שנדרש כיום להתקין ולתחזק בכל סוגי הבניינים. ההוראות הקיימות בנושא קבועות בהנחיות של רשות הכבאות וההצלה והן מחמירות ביחס לתקינה הבינ"ל הקיימת. 

התקנות מאמצות את התקן האמריקאי (NFPA 101), בפרט בנוגע למגזר העסקי, דוגמת משרדים, אזורי מסחר ותעשייה אך גם במבני ציבור צפויה הקלה בנטל הרגולטורי. החיסכון הצפוי למשק כתוצאה מיישום ההקלות הרגולטוריות המוצעות בתקנות מוערך בכמיליארד שקל בשנה.

התקנות גובשו בשיתוף משרד ראש הממשלה, רשות הכבאות וההצלה וגורמים נוספים והן מהוות נדבך נוסף בפעילות מינהל התכנון להפחית רגולציה ולייעל את תהליך הבנייה. שרת הפנים איילת שקד אמרה: "אני מברכת על המהלך של קידום התקנות לגילוי כיבוי כחלק מהאג'נדה אותה אני מובילה בנוגע להפחתת נטל רגולציה".

סגן השר במשרד ראש הממשלה, חבר הכנסת אביר קארה הוסיף: "אנחנו מקדמים את ישראל למקומות הראשונים בעולם במדד קלות עשיית העסקים והקלה על החיים בישראל בסדרת פעולות שיפחיתו את יוקר המחייה. לשם כך יזמנו את תכנית 'ניקיון אביב' הסורקת את תחומי הרגולציה המשמעותיים שלא טופלו במשך שנים. התקנות הן המשך ברור של הקו שאני מוביל בממשלה להפחתת הנטל הבירוקרטי הלא סביר שיש על היזמים בישראל ויוקר המחייה על האזרחים".

ראש מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר אמר: "המהלך הנוכחי הוא תולדה של שיתוף פעולה בין גורמים שונים, ונועד להפחית רגולציה ולחסוך הוצאות משמעותיות שמוטלות היום על המשק".

סמנכ"ל רגולציה במינהל התכנון, רותי שורץ חנוך: "מדובר במהלך שהוביל מינהל התכנון יחד עם משרד רוה"מ ורשות הכבאות מזה תקופה והגיע לידי גיבוש בעת הנוכחית. זאת כחלק מהמאמצים המשמעותיים שמינהל התכנון מוביל להפחתת נטל רגולציה בתהליך הרישוי ותכן הבניה".