החל מיום שישי - ליטר בנזין יעלה 7.44 שקל: אלה הסיבות להתייקרות

החל מחצות הלילה שבין חמישי לשישי, תתבצע עלייה של 39 אגורות מהחודש הקודם וליטר בנזין 95 בשירות עצמי יעמוד על 7.44 שקלים. בין הסיבות לעליית המחירים: המלחמה באוקראינה והמתקפה על מאגרי הנפט בסעודיה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/03/22 12:02 כז באדר ב'

החל מיום שישי - ליטר בנזין יעלה 7.44 שקל: אלה הסיבות להתייקרות
מחירי הדלק ממשיכים לעלות, צילום: Jamal Awad/Flash90

משרד האנרגיה עדכן הבוקר (ד') את המחיר המרבי לליטר בנזין 95 בשירות עצמי לחודש אפריל, וקבע כי תתבצע עלייה של 39 אגורות מהחודש הקודם ומחירו לא יעלה על 7.44 שקלים לליטר אחד. התוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר - ללא שינוי מחודש קודם. המחיר יתעדכן בלילה בין חמישי לשישי, לפני ה-1 באפריל. 

במשרד האנרגיה מציינים מספר סיבות לעליית המחירים הגבוהה. הראשונה חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק מציין את המלחמה באוקראינה, ואת הסנקציות על רוסיה, שנחשבת ליצואנית נפט ומוצרי נפט משמעותיים מאוד. כמו כן, גם מתקפת הטרור של החות'ים על מאגרי הנפט בסעודיה.

יחד עם זאת, ביומיים האחרונים חלה התמתנות בעליית מחיר חבית הנפט בשל שלושה גורמים שונים. 
הסגר שהכריזה סין בעיר שנחאי והמחוזות הסמוכים לה, מה שהוביל לציפייה להפחתת צריכה משמעותית של אזרחי האזור. בנוסף קיימת הערכה כי ארצות הברית תשחרר מלאי נוסף ממאגרי הנפט שלה ובכך תתרום להגברת ההיצע בשוק. הגורם האחרון להתמתנות המחירים הוא הדיווח על השיחות המוצלחות במסגרת המשא ומתן בין אוקראינה לרוסיה. 

מבחינה היסטורית, מחיר הדלק הנמוך ביותר נמדד בחודש מאי 2020, במהלך גל הקורונה הראשון, מחיר ליטר בנזין עמד על 4.79 שקלים בלבד. לעומת זאת, מחיר הדלק הגבוה ביותר בישראל היה בספטמבר 2012 וליטר בנזין בשירות עצמי עמד על 8.25 שקלים.