מנהלת חשבונות בחברת פרסום חשודה בגניבת 5 מיליון שקל

כתב אישום חמור הוגש נגד רונית שמש מבת ים, בגין גניבה, הלבנת הון ועבירות מס לאחר שבמשך שנים העבירה תשלומים ממקום עבודתה "מקסימדיה פרסום חוצות בע"מ" לחשבונות הבנק שבחזקתה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 21/03/22 13:22 יח באדר ב'

מנהלת חשבונות בחברת פרסום חשודה בגניבת 5 מיליון שקל
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ב') לבית משפט המחוזי-מרכז כתב אישום נגד רונית שמש, בת 53 מבת ים, בגין גניבה, הלבנת הון ועבירות מס, לאחר שגנבה כחמישה מיליון שקלים מחברת הפרסום בה עבדה כמנהלת חשבונות.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עומרי גיל, עולה כי הנאשמת עבדה במשך תשע שנים כמנהלת חשבונות וחשבת שכר בחברת "מקסימדיה פרסום חוצות בע"מ". מתוקף תפקידה הייתה אחראית בין היתר על תשלום משכורות עובדי החברה, תשלום לספקים וניהול חשבון הבנק של החברה.

החל משנת 2013 ובמשך שבע שנים, העבירה שמש לחזקתה עשרות אלפי שקלים מכספי החברה מדי חודש על ידי ביצוע פעולות כוזבות במערכת הנהלת החשבונות של החברה. כך למשל, ביצעה העברות בנקאיות מחשבון הבנק של החברה לחשבונות הבנק שבבעלותה במסווה של תשלום שכר לעובדים ולספקים. הנאשמת בחרה במכוון בספקים שאינם פעילים ומכאן שאינם משלמים מע"מ זאת על מנת להימנע מביקורות של רשות המיסים. בהמשך לכך, לא דיווחה שמש על הכנסותיה שגדלו כתוצאה מגניבת הכספים ודיווחיה לרשויות המס נותרו בגובה המשכורת שלה כשכירה בחברה בלבד.

סך הכל, במשך שנות עבודתה בחברה, העבירה הנאשמת לחשבונות הבנק שלה סכום שהצטבר לסך של 4,968,428 שקלים. כמו כן, ביצעה הלבנת הון בסכום של  5,176,204 שקל.

בגין האמור, נאשמת שמש בעבירות של גניבה בידי עובד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ועבירה של מרמה ועורמה ותחבולה לפי פקודת מס הכנסה.