ב-600 מיליון שקל: עידן עופר מוכר את אחזקותיו בבתי הזיקוק לרוכשים מפתיעים

החברה לישראל הודיעה על מכירת 16.7 אחוזים ממניותיה בבז"ן לקבוצת האחים חג'ג' נדל"ן, בשווי של 110 אגורות למניה. לאחים יצחק ועידו חג'ג' ישנה אופציה לרכישת 7.3% ממניות בתי הזיקוק אחרי ספטמבר 2023

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/03/22 12:26 יז באדר ב'

ב-600 מיליון שקל: עידן עופר מוכר את אחזקותיו בבתי הזיקוק לרוכשים מפתיעים
בתי הזיקוק, יעברו לחזקת האחים חג'ג', צילום: Meir Vaknin/Flash90

מהלך משמעותי ומפתיע: חברת ההחזקות "החברה לישראל" שבשליטת עידן עופר, הודיעה הבוקר (א') כי נחתם מזכר הבנות בלתי מחייב עם "קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן", שבבעלות האחים עידו ויצחק חג'ג' למכירת 16.69% ממניות בתי זיקוק לנפט - "בז"ן" שבבעלותה במחיר של 1.1 שקל למנייה, ובסך הכל כ-600 מיליון שקל ובכפוף להתאמות לדיבידנד.

כחלק מהעסקה יקבלו האחים חג'ג' אופציה לרכוש 7.3% ממניותיה של בז"ן, במידה והמשקיעים המוסדיים להם נתנה "החברה לישראל" אופציה למימוש עד ספטמבר 2023 לרכוש אותן תמורת 115 אגורות למניה, יחליטו לא לממש אותה. העסקה למכירת המניות, תיעשה בהתאם להסכם שליטה עם חברת מפעלים פטרוכימיים שמחזיקה ב-15% ממניות בזן שמשועבדות לבעלי האג"ח של המפעלים.

השלמת העסקה מותנית בכך שקבוצת חג'ג' נדל"ן תקבל היתר שליטה מרשות החברות הממשלתיות בתוך ארבעה חודשים. לפי מזכר ההבנות, קבוצת חג'ג' תבצע בדיקת נאותות של 45 יום שבמהלכה התחייבה החברה לישראל שלא למכור את המניות או לנהל מו"מ עם גוף אחר. ההתקשרות בהסכם כאמור תהיה כפופה לאישור הדירקטוריון של כל אחד מהצדדים.