ירידה במחירי הבשר ושמן הזית? ליברמן חתם על צו מיוחד

הצו עליו חתם שר האוצר בתיאום שר החקלאות פורר, כולל ביטול של המכס על בשר בקר, נקניקים ומוצרי בשר נוספים וכן פתיחת מכסות פטורות ממכס לייבוא שמן זית בגובה 6,500 טון. "הצעד יבטיח הורדת מחירים וחיסכון שיתגלגל חזרה לצרכנים", אמר ליברמן

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/03/22 16:32 יא באדר ב'

ירידה במחירי הבשר ושמן הזית? ליברמן חתם על צו מיוחד
בקבוקי שמן זית, יוביל לירידת מחירים משמעותית, צילום: Sebi Berens/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן, בתיאום עם שר החקלאות עודד פורר, פרסם היום (ב') להערות ציבור צו המבטל את המכס על יבוא בשר בקר טרי, נקניקים, ומוצרי בשר נוספים. כמו כן, הצו כולל פתיחת מכסה פטורה ממכס לייבוא שמן זית במטרה להוזיל את המחירים ולהפחית את יוקר המחייה. הצו כולל ביטול של המכס על בשר בקר, נקניקים ומוצרי בשר נוספים וכן פתיחת מכסות פטורות ממכס לייבוא שמן זית בגובה 6,500 טון.

מחירי הבשר בישראל גבוהים ב-43% בהשוואה למדינות ה-OECD. ביטול המכס יוזיל את עלות הייבוא ויפחית את המחיר לצרכן. בדומה להפחתות מכסים שבוצעו בעבר, ביטול המכס על בשר בקר טרי ומוצרי בשר נוספים צפוי להוזיל את המחיר לצרכן ולהגדיל את הצריכה. כמו כן, ביטול המכס יגדיל את מגוון המוצרים המיובאים לישראל, כך שהצרכן הישראלי יוכל ליהנות ממבחר רחב יותר.

מחירי שמן הזית בישראל יקרים באופן משמעותי בהשוואה לעולם. כך למשל, המחיר בישראל עומד על 34 שקל לליטר שמן זית כשבספרד המחיר הינו 17 שקל. מכסות הייבוא יחולקו דרך הליך תחרותי על המחיר לצרכן. הליכים אלו צפויים לייצר מחירים זולים באופן משמעותי בהשוואה למחיר בישראל, כך שהחיסכון יגולגל לצרכן. 

יש לציין שמכסות הייבוא שחולקו בעבר דרך הליך תחרותי כגון גבינות, שמן זית ושעועית קפואה, הניבו מחירים הנמוכים בעשרות אחוזים מהמחיר בישראל. כך למשל, גבינה קשה מיובאת דרך הליך תחרותי זולה בכ-25% בהשוואה למחיר המפוקח בישראל.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: "צעד זה הוא המשך לשורה של צעדים שנקטנו בחודשים האחרונים במטרה להיאבק ביוקר המחיה, לעודד תחרות בשוק ולהוזיל את המחירים לצרכן. ביטול המכס על מוצרי הבשר וחלוקת מכסות שמן זית בהליך תחרותי, יבטיח הורדת מחירים וחיסכון שיתגלגל חזרה לצרכנים. נמשיך להוריד מחירים ולהיאבק ביוקר המחיה".

שר החקלאות עודד פורר הוסיף: "אזרחי ישראל זכאים למגוון רחב יותר של מוצרים ומחיר זול יותר. המהלך של הורדת המכסים על בשר ושמן זית הוא משלים למהלכים נוספים שאנו מבצעים במקביל להגדלה משמעותית של התמיכה הישירה בחקלאות הישראלית, קידום סימון ארץ המקור ומענקי השקעות בחדשנות וטכנולוגיה בחקלאות".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן