סטארטאפ מתל אביב בעסקת מיליונים עם ענקית מסעדות אמריקאית

רשת המסעדות Checkers & Rally’s שכוללת כ-900 סניפים ברחבי ארצות הברית מאמצת פתרון זיהוי דיבור של Hi Auto הישראלית לביצוע הזמנות של נהגים באמצעות עוזרת וירטואלית חכמה מבוססת בינה מלאכותית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/03/22 11:04 יא באדר ב'

סטארטאפ מתל אביב בעסקת מיליונים עם ענקית מסעדות אמריקאית
מנכ"ל היי אוטו, רועי בהרב מחוץ למסעדה של צ'קרס, צילום: היי אוטו

רשת מסעדות ה"קנה וסע" האמריקאית - "צ'קרס אנד ראליז" הודיעה היום (ב') כי היא מאמצת פתרון זיהוי דיבור, ראשון מסוגו לענף המסעדות, שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית "היי אוטו" מתל אביב. הפתרון מאפשר למסעדות לקחת הזמנות מהרכבים העוברים במסעדה באמצעות מערכת בינה מלאכותית המאפשרת לנהגים לנהל שיחה טבעית עם עוזרת וירטואלית בדלפק ההזמנות. 

רשת Checkers & Rally’s כוללת כ-900 סניפים ברחבי ארצות הברית. במהלך השנה הקרובה יטמיעו את הפתרון 420 סניפים, ובשנה הבאה הפתרון יוטמע בשאר סניפי הרשת. Hi Auto עובדת במודל SaaS והעסקה תכניס לקופת החברה מיליוני דולרים בכל שנה.

שתי רשתות מזון מהיר נוספות, שנמנות עם עשר הגדולות בארצות הברית, נמצאות בתהליכי פיילוט מתקדמים בתשלום לבחינת הטמעת הפתרון של Hi Auto. שוק המזון המהיר בארה"ב נאמד ב-300 מיליארדי דולרים וההזמנות מה-Drive Thru תופסות מעל 80% ממנו. 

פתרון זיהוי הדיבור שפיתחה Hi Auto מאפשר לנהג המגיע בנסיעה לעמדת ההזמנה 'לשוחח' בשפה טבעית עם Auto, העוזרת הווירטואלית החכמה שמבוססת על בינה מלאכותית ומקבלת את ההזמנה שלו, מבינה את מרכיביה, מציעה לו בקול אנושי תוספות ושדרוגים, מעבירה את פרטי ההזמנה למטבח. רמת הדיוק של המערכת היא 95%. היא מבינה תפריטים מורכבים, מסוגלת להבין חצאי משפטים של המזמין, מבטאים שונים, בקשות רבות ומפורטות ולעקוב אחר שינויים בהזמנה שביצע הלקוח במהלך השיחה.

המערכת מתפקדת למעשה כעובד מצטיין שעבר הכשרה, לא מתעייף, תמיד מתייצב לעבודה, תמיד מנומס, ולא שוכח להמליץ על שדרוגים. בכך המערכת לא רק עוזרת לפתור את משבר כוח האדם בענף המסעדות בארה"ב, שסובל מעזיבה של מאות אלפי עובדים בחודש, אלא גם משפרת את תפקוד המסעדה לעומת עובד אנושי. לדוגמא, בהקלטות של עובדים הסתבר שהם מציעים לעשות Upsell בכ-10% מההזמנות בלבד בשעה שהמערכת מציעה לעשות Upsell בכ-70% מההזמנות. כיוון שמבנה העלויות במסעדות מורכב בעיקר מעלויות קבועות, השינוי הזה משפיע מיידית על שורת הרווח.

העמדה של היי אוטו מחוץ למסעדה

העמדה של היי אוטו מחוץ למסעדה צילום: היי אוטו

רועי בהרב, מנכ"ל Hi Auto מסר: "הפתרון שפיתחנו מוריד את העומס והתלות בכוח אדם על ידי לקיחת הזמנות אוטומטית ומסייע להתגבר על מחסור של כמיליון וחצי עובדים בארצות הברית שהחמיר בשנתיים האחרונות בענף. העוזרת הוירטואלית תשפר בעתיד את כלל תהליכי המכירה במסעדה וגם תנהל את העבודה במטבח", אמר בהרב והדגיש כי, "העבודה הרוטינית, בשכר נמוך, ותחת לחץ גורמת לתחלופה מהירה של עובדים ומירוץ מתמיד בגיוס והכשרה. ובמשבר הנוכחי, בעלים אינם מצליחים לאייש את המסעדה במינימום עובדים ונאלצים לסגור מוקדם. החזון של הרשתות כיום הוא לבנות מסעדה שמתבססת על פחות עובדים שמקבלים שכר יותר גבוהה ומתמידים לאורך זמן".

Hi Auto נוסדה בשנת 2019 על ידי רועי בהרב, אייל שפירא וזהר זיסאפל. החברה גייסה מהקמתה שמונה מיליון דולר ונערכת לסבב A במהלך 2022. החברה מעסיקה כיום 40 עובדים, רובם המכריע במרכז הפיתוח בתל-אביב ובכוונתה להכפיל את מצבת העובדים בשנה הקרובה על מנת לעמוד באתגרי הצמיחה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן