הפעם רוסיה תיכנע? קוקה קולה ומקדונלד'ס הצטרפו לחרם

בעקבות המשך הלחימה באוקראינה, רשת המזון המהיר הודיעה כי תסגור את 850 סניפיה ברוסיה, דבר שהוביל לתורי ענק מחוץ לחנויות. אליה הצטרפו גם סטארבקס וקוקה קולה: "ליבנו עם האנשים הסובלים באוקראינה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/03/22 09:52 ז באדר ב'

הפעם רוסיה תיכנע? קוקה קולה ומקדונלד'ס הצטרפו לחרם
סניף מקדונלד'ס במוסקבה. 850 הסניפים ייסגרו, צילום: שאטרסטוק

לקראת סוף השבוע השני למלחמה באוקראינה, והכרזתה של ארצות הברית כי תעצור את האספקות מרוסיה, הודיעו גם חברות הענק האמריקאיות קוקה קולה, מקדונלד'ס, סטארבקס ופפסיקו כי הן מפסיקות את הפעילות שלהן ויוצאות מהמדינה.

רשת המזון הגדולה הודיעה כי היא סוגרת את 850 סניפיה ברוסיה, דבר שהוביל לתורי ענק מחוץ לחנויות בניסיון לחטוף ארוחה אחרונה לפני העזיבה. בהודעה שנשלחה ביום שלישי לעובדים ולבעלי הזיכיון, כתב מנכ"ל מקדונלד'ס כריס קמפצ'ינסקי על הצעד המשמעותי, כאשר במקביל הוא הבהיר כי החברה תמשיך לשלם משכורות ל־62 אלף עובדים שהיא מעסיקה ברוסיה.

גם רשת בתי הקפה הבינלאומית סטארבקס, שינתה כיוון בימים האחרונים והודיעה לשותפיה כי תשהה את כל פעילותה ב-130 הסניפים ברוסיה. גם ענקית המשקאות הקלים קוקה-קולה הודיעה על הפסקת הפעילות במדינה עד תום המלחמה ואמרו: "ליבנו עם האנשים הסובלים מההשפעות הבלתי ניתנות לתפישה של האירועים הטרגיים האלה באוקראינה".

התאגיד האמריקאי הענק פפסיקו, שפועל ברוסיה כבר 60 שנה הודיעה במקביל לשאר החברות כי החליטה להשהות את מכירות מותג השתייה של "פפסי" וכן את שאר מותגי המשקאות העולמיים שלה במדינה, זאת לאור "האירועים הקשים באוקראינה". בנוסף, הודיעה פפסיקו כי תפסיק לממן פרסומות לחברה בתקופה הקרובה ברוסיה. יחד עם זאת, החברה הודיעה כי תמשיך למכור מוצרי מזון בסיסי כמו חלב ותרכובות מזון לתינוקות.