סימולטור מתקדם יאמן את הרכבים האוטונומיים של צה"ל | צפו

משרד הביטחון הישראלי ישלב את הפתרון של החבר הישראלית "קוגנטה" בטכנולוגיות של צה"ל, זאת במטרה לתת להאיץ את פיתוח הדור הבא של הרובוטיקה האוטונומית שלו. "התרשמנו מהאיכות של החברה", אמר גורם צבאי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/03/22 17:26 ד באדר ב'

סימולטור מתקדם יאמן את הרכבים האוטונומיים של צה"ל | צפו
סימולטור הנהיגה של קוגנטה, צילום: קוגנטה

סטארט-אפ האוטו-טק קוגנטה, הודיע היום (ב') על שילוב תוכנת יצירת הסימולציה של החברה בצה"ל, וזאת כדי להאיץ אף יותר בטיחות ומוכנות של אלגוריתמים. COGNATA מביאה לעסקה את פלטפורמת הסימולציה והאימות שלה עבור רכבים אוטונומיים  ועבור מערכות הסיוע לנהג המתקדמות ביותר (ADAS) כמו גם אתגרים ייחודיים שמציגים סביבת שטח לא מוכרת, יחד עם אימון ואימות תפיסה מן המובילים בשוק המערכות האוטונומיות.

.

קוגנטה הינו סטארטאפ ישראלי בינלאומי בתחום האוטו-טק שפועל מרחובות. החברה פיתחה פלטפורמה לאימון ובדיקת רכבים אוטונומיים בכל תנאי השטח תוך שימוש בסימולטור. כיום, אין אופציה ריאלית לבחון רכב אוטונומי על הכביש הן מבחינת עלויות, זמן ודרך, לכן חברות רבות בתחום הרכב פנו לבדיקה ואימון רכבים אוטונומיים על פי תרחישים משתנים שונים, החל ממסלולים מגוונים, סוגי קרקע ושילוב של רמזורים, חיות ואנשים, והכל בתוך הסימולטור שמדמה את העולם האמיתי.

משרד הביטחון למעשה כחלק מההתקדמות הטכנולוגית של צה"ל ישתמש בכלי הייחודי שפיתחה קוגנטה על מנת לאמן ולבדוק כלים אוטונמיים צבאים בתנאי שטח רלוונטים, על מנת להכשיר אותם לשימוש צה"לי ולבחון אותם בתרחישי קיצון.

שוק הרובוטים היבשתיים והקרקעיים צפוי לגדול באופן משמעותי מ-1.1 מיליארד דולר ב-2020 ל-2.1 דולר ב-2025.

מנכ"ל קוגנטה, דני עצמון: "קוגנטה גאה להיבחר ולעבוד עם משרד הביטחון, לתמוך ולהאיץ את צורכי הפיתוח של צה"ל. טכנולוגיית סימולציה מדויקת חיונית לאימות כלי רכב אוטונומיים באופן כללי, ובטיחות ומוכנות האלגוריתמים באופן ספציפי, בתוך השילובים הכמעט אינסופיים של תרחישים בעולם האמיתי. הטכנולוגיה של Cognata יוצרת במהירות גישות ויזואליזציה וסביבה סינתטית חדשנית כדי לאפשר אימון AI/ML משופר שמגביר את האמינות, מפחית טעויות אנוש במשימות קריטיות במשימה ומשפיע לטובה על האמון בשיתוף הפעולה בין אדם למכונה".

מנכ"ל החברה, דני עצמון

מנכ"ל החברה, דני עצמון צילום: אדוארדו פלדמן

"בדקנו בקפידה מספר ספקיות סימולציה, והתרשמנו מהסטנדרטים האיכותיים של קוגנטה", אומר ולדימיר וקולין, רס"ן, מוביל ידע וראש תחום רובוטיקה ואוטונומיה בצה"ל. "אנו מצפים לתהליך פיתוח אלגוריתמים פרודוקטיבי, אשר ימשיך ויוביל את המצוינות שמאפיינת את צה"ל".