הגדולה בעולם: סולט סקיוריטי גייסה 140 מיליון דולר

הגיוס נעשה לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, והביא את גיוסי החברה עד כה ל-271 מיליון דולר. החברה פיתחה פטנט בתחום אבטחת ממשקי API דרכם עוברת רוב תעבורת האינטרנט העולמית ומתבצע החיבור בין אפליקציות ושירותים דיגיטליים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/22 16:47 ט באדר א'

הגדולה בעולם: סולט סקיוריטי גייסה 140 מיליון דולר
ראשי החברה, צילום: סלי בן אריה

חברת הסייבר Salt Security השלימה סבב גיוס בהיקף של 140 מיליון דולר, לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. הסבב מסדרה D הובל על ידי קרן CapitalG, שהיא קרן הצמיחה של "אלפבית" חברת האם של גוגל. בסבב השתתפו כל המשקיעים הקיימים, ביניהם: Sequoia Capital, Y Combinator, Tenaya Capital, S Capital VC, Advent International, Alkeon Capital, DFJ Growth. סבב זה מביא את סך גיוסי החברה ל-271 מיליון דולר, 240 מיליון מתוכם גיוסו בתקופה של שנה.

סולט סקיוריטי היא חלוצת תחום ה- API security, תחום המתמקד באבטחת ממשקי API דרכם עוברת רוב תעבורת האינטרנט העולמית ודרכם מתבצע חיבור בין אפליקציות ושירותים דיגיטליים. אך למרות היקף המידע שעובר דרכם ורגישותו, ארגונים עובדים עם ממשקים פריצים ברובם. לכן תוקפים הפנו את התמקדותם לממשקים אלו, המאפשרים גישה לנתונים ושירותים קריטיים.

החברה פיתחה פלטפורמה לאבטחת API מוגנת בפטנט, אשר מבוססת בינה מלאכותית וביג דאטה, העוזרת לארגונים לזהות חולשות אבטחה ב- APIs עוד בתהליך הפיתוח, מאתרת באופן אוטומטי את כל ממשקי ה- APIs בארגון, מזהה תקיפות בזמן אמת וחוסמת תוקפים לפני שנגרם נזק. פריסת הפלטפורמה בארגונים מתבצעת תוך מספר דקות, באופן אוטומטי, ללא כל צורך בהתאמה אישית מצד הלקוח. 

החברה הוקמה ב-2016 על ידי רועי אליהו (מנכ"ל) ומייקל ניקוסיה (מנהל תפעול ראשי). בשנה האחרונה רשמה החברה צמיחה של 500% בהכנסות, בסיס לקוחותיה גדל ב- 300%, וכמות לקוחותיה ברשימת ה- Fortune 500 גדלה ב- 900%. החברה מאבטחת ארגונים מובילים ברשימות Fortune 500 ו- Global 500, ביניהם: Takeda Pharmaceuticals, bp Launchpad, Markel, Apiture, Berkshire Bank ועוד.

רועי אליהו, מנכ"ל Salt Security אמר: "ממשקי API משמשים כבסיס לחדשנות של הכלכלה העולמית. עוד מהימים הראשונים מטרתנו הייתה לאפשר לחברות לצמוח, לאמץ ולפתח חדשנות בסביבה בטוחה, למרות ששטח התקיפה בסביבת ה- API גדל באופן תמידי. אנחנו שמחים ש- CapitalG מצטרפת אלינו כשותפה אסטרטגית, שמאחוריה ניסיון רב של השקעה בחברות עולמיות מצליחות".