בוקר מוצלח לסיפיה וויז'ן: פתחה את המסחר לרגל הרישום בבורסה

הנהלת חברת האוטו-טק התייצבה בבורסה לניירות ערך ופתחה את יום המסחר. "אבן דרך משמעותית בחיי החברה והפיכתה לציבורית. נמשיך להשקיע בפיתוח הטכנולוגיה המתקדמת של החברה", אמר מנכ"ל סיפיה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/02/22 12:03 ח באדר א'

בוקר מוצלח לסיפיה וויז'ן: פתחה את המסחר לרגל הרישום בבורסה
הנהלת החברה בפתיחת המסחר בבורסה, צילום: יורי ליברמן

הנהלת חברת סיפיה וויז'ן פתחה הבוקר (ד') את המסחר בבורסה לניירות ערך, לרגל הרישום שלה שהתבצע בשבוע שעבר. סיפיה וויז'ן היא חברת אוטו-טק המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות מבוססות בינה מלאכותית (AI) לניטור נהג ופנים הרכב (DMS/OMS), ליצרני רכבים ולציי רכב. המערכת שפיתחה החברה, Driver Sense, עושה שימוש בעיבוד תמונה ובינה מלאכותית לצורך ניטור נהג ופנים הרכב. עד כה זכתה החברה במכרזים להטמעת מערכת ה-Driver Sense ב-23 דגמי רכבים שונים של 5 יצרניות רכב שונות.

הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו בכ-2.6 מיליון דולר, צמיחה של 197% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה הנפיקה לציבור מניות וסדרת כתבי אופציה, תמורת כ- 68 מיליון ש"ח לפי שווי חברה של כ- 346 מיליון ש"ח.

הנהלת סיפיה וויז

הנהלת סיפיה וויז'ן במשרד החברה צילום: יורי ליברמן

סיפיה וויז'ן מצטרפת ל- 20 החברות החדשות בתחום התוכנה והאינטרנט שהצטרפו לבורסה במהלך שנת 2021 אשר גייסו יחד קרוב ל- 2 מיליארד שקל. בבורסה נסחרות כיום 145 חברות טכנולוגיה בשווי שוק של כ- 225 מיליארד שקל והן מהוות כ-20% מסך שווי המניות הנסחרות בבורסה.

מניית החברה נכנסה ב-3 בפברואר למדדי הבורסה: ת"א-צמיחה, ת"א טק-עילית, ת"א גלובל-בלוטק ות"א-טכנולוגיה וזאת במסגרת העדכון החצי שנתי של מדדי הבורסה.

דוד טולוב מנכ"ל סיפיה מסר: "אנו שמחים לפתוח את המסחר בבורסה ולציין השלמת אבן דרך משמעותית בחיי החברה והפיכתה לציבורית. סיפיה משווקת כבר היום פתרונות DMS ליצרניות רכב מובילות בעולם . אנו נמשיך להשקיע בפיתוח הטכנולוגיה המתקדמת של החברה, בכדי להעמיק את החדירה בשוקי היעד בהם אנו פועלים, אל מול יצרניות רכב מובילות, וחברות בתחום הטלמטריה לציי רכב המציעות פתרונות ניטור נהג מתקדמים".

יאנה צ'רניאק, כלכלנית ביחידת ההנפקות של הבורסה אמרה: "מתחילת שנת 2021 ועד היום נרשמו בבורסה 100 חברות חדשות, אשר רובן הן חברות מתחום ההייטק. הבורסה בתל אביב, כבית של הכלכלה הישראלית, היא המקום הטבעי והנכון ביותר עבור צמיחתן של חברות ההייטק בישראל והציבור הישראלי צריך לקחת חלק וליהנות מפירות ההצלחה של החדשנות והיוזמה הישראלית הייחודית ובכך להניע את מנוע הצמיחה של הכלכלה והמשק הישראלי".