אילון מאסק וטסלה מרוצים: המדינה תשקיע מיליונים בעמדות טעינה לרכבים חשמליים

משרד האנרגיה פרסם קול קורא לפרוייקט במסגרתו יפרסו בכל רחבי הארץ עמדות טעינה לרכבים חשמליים במיליונים. השרה אלהרר בירכה: "צעד נוסף בדרך להפיכת עמדות טעינה לחלק מהנוף הישראלי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/02/22 12:25 ט באדר א'

אילון מאסק וטסלה מרוצים: המדינה תשקיע מיליונים בעמדות טעינה לרכבים חשמליים
עמדת טעינה לרכב חשמלי, ארכיון, צילום: Sraya Diamant/FLASH90

משרד האנרגיה פרסם היום (ה') קול קורא לתמיכה בהקמת עמדות טעינה איטיות (AC) במרחב הציבורי (חניונים עירוניים) אשר מיועד לרשויות מקומיות, בתקציב כולל של 8 מיליון שקל. מהלך זה של המשרד הוא בהמשך למכרזי התמיכה בהקמת עמדות טעינה, במסגרתם כבר הוקצו כ-30 מיליון שקלים להקמת כ-2500 נקודות טעינה, האמורות לקום עד מחצית 2022 בפריסה ארצית, ואשר כלל גם תמיכה בהקמת כ-100 עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות. 

בהמשך השנה, צפוי המשרד לפרסם שני קולות קוראים נוספים בתקציב כולל של 16 מיליון שקלים, לתמיכה בהקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה-מהירות (DC) בפריסה ארצית וכן הקמת עמדות טעינה איטיות במרחב הציבורי-למחצה כגון קניונים ומרכזי בילוי.

מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה צופה כי הקולות קוראים, יובילו להקמה של לפחות 60 עמדות מהירות ואולטרה-מהירות לאורך כבישים בין-עירוניים, כ-20 עמדות מהירות ואולטרה-מהירות בשטחים ציבוריים ברשויות מקומיות וכן להקמה של כ-3000 שקעי טעינה במרחב הציבורי והציבורי למחצה. 

משרד האנרגיה מקדם את הטמעת כלי הרכב החשמלי בישראל בשיתוף אגף תקציבים במשרד האוצר, משרד הפנים ורשות החשמל. 

שרת האנרגיה קארין אלהרר אמרה: "השקעה בהקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים היא השקעה בעתיד. משרד האנרגיה הוא שותף משמעותי במאמץ הלאומי לעידוד המעבר לרכבים חשמליים והשקעה זו, המתקיימת בשיתוף הרשויות המקומיות להקמת עמדות טעינה, היא צעד נוסף בדרך להפיכת עמדות טעינה לחלק מהנוף הישראלי מה שישפר את איכות חייהם של האזרחים".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן