הסופרמרקט האוטונומי של Trigo הישראלית מגיע לארצות הברית

החברה הישראלית משתפת פעולה עם רשת הסופרמרקטים השיתופיים הגדולה בארה"ב Wakefern שמפעילה את המותגים "שופ-רייט" ו"פאירווי". המנכ"ל הישראלי אמר כי, "זוהי הבעת אמון משמעותית מאוד בטריגו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/01/22 18:05 יא בשבט התשפב

הסופרמרקט האוטונומי של Trigo הישראלית מגיע לארצות הברית
הטכנולוגיה לסופרמרקט אוטונומי מגיעה לארה"ב, צילום: טריגו

חברת הסטארטאפ הישראלית טריגו המפתחת טכנולוגיה לסופרמרקטים אוטונומיים נכנסת לראשונה לשוק האמריקאי בשיתוף פעולה עם Wakefern, רשת הסופרמרקטים השיתופיים הגדולה בארה"ב. הרשת שנוסדה בשנת 1946 מפעילה 360 חנויות סופרמרקט, תחת המותגים Fairway ,ShopRite וכן Price Rite. החנויות פרוסות לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית: ניו יורק, ניו ג'רזי, קונטיקט, פנסילבניה, מרילנד, דלאוור, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, רוד איילנד ועוד.

טכנולוגית הראייה הממוחשבת של טריגו מאפשרת חווית קניות בשיטת "pick&go" - הקונים אוספים את המוצרים שהם מעוניינים בהם, בעגלת הסופר או בנשיאה בידיים ויכולים לצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. המערכת של טריגו מזהה את המוצרים שכל אחד מהלקוחות אוסף על ידי שילוב של מצלמות, מערכת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שמנתחת את התמונות, בדומה לטכנולוגיה של רכבים אוטונומיים. בסיום הקניה הלקוח מקבל את החשבונית למכשיר הנייד דרך האפליקציה של רשת החנויות.

https://www.youtube.com/watch?v=vtKKVIJLzu4

רשת Wakefern מצטרפת לרשתות הסופרמקטים הגדולות באירופה אשר פתחו לאורך השנה האחרונה חנויות עם הטכנולוגיה של טריגו, ובהן 2 חנויות אוטונומיות לרשת Tesco בלונדון, רשת החנויות הגרמנית REWE בקלן, ורשת הדיסקאונט הגרמנית Netto שלאחרונה הכריזה על פתיחת חנות סופרמרקט אוטונומי במרכז מינכן. חלק מהחנויות הן היברידיות המאפשרות קניה גם בקופה רגילה לצד החוויה הדיגיטלית, זאת לטובת קונים מזדמנים שאינם מעוניינים להירשם באפליקציה ומי שאין להם סמארטפון. המערכת של טריגו תוכננה בהתאם לתקני הפרטיות המחמירים של האיחוד האירופי וארה"ב. היא אינה אוספת או מנתחת מידע ביומטרי ולא מפעילה שיטות של זיהוי פנים. המערכת מרכזת באופן אנונימי מידע על העדפות הקונים המשמש את הרשת כדי לייעל את עבודתה והשירות לצרכנים. 

לדברי מיכאל גבאי, מנכ"ל טריגו: "טריגו נכנסת לארה״ב עם קבוצת Wakfern, אחת מקמעונאיות המזון הגדולות ביותר בארה״ב ומהחזקות בחוף המזרחי. זוהי הבעת אמון משמעותית מאוד בטריגו, מקמעונאית ענק אשר מייעדת את הטכנולוגיה לשימוש בחנויות שלה אשר רובן בגדלים של אלפי מ״ר. טריגו הינה החברה היחידה בעולם אשר מסבה חנויות בגדלים כאלו מחנויות מסורתיות לחנויות אוטונומיות. יתרה מכך, זוהי כניסה ראשונה שלנו לתחום הרשתות השיתופיות, שכולל אלפי קואופרטיבים שונים ודומיננטי מאוד בעשרות מדינות ברחבי העולם. המהלך ינגיש את טכנולוגית הראייה הממוחשבת לקמעונאים עצמאים, מה שמגביר את היכולת שלהם להתחרות מול אמזון ולאפשר חווית קניות ללא קופות מחד ואימוץ שיטות ניהול מבוססות דאטה מאידך".

היזמים, מיכאל ודניאל גבאי

היזמים, מיכאל ודניאל גבאי צילום: תום ברטוב

טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי האחים מיכאל גבאי, מנכ״ל החברה, ודניאל גבאי, סמנכ״ל הטכנולוגיה. החברה גייסה מאז הקמתה 104 מיליון דולר ממשקיעים מובילים בהם הרשתות REWE ו-Tesco ופועלת בשיתוף פעולה עם שופרסל בישראל. כיום מועסקים בחברה כ-180 עובדים מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב וכן במשרדי החברה בלונדון, גרמניה, הולנד וארה"ב. החברה מגייסת אנשי פיתוח בתחומי בינה מלאכותית, אלגוריתמיקה, הנדסה וכן מנהלי מוצר, אופרציה ותמיכה. טריגו מציעה לקמעונאי מזון מגוון פתרונות נוספים בשם StoreOS, הכוללים אוטומציה של ניהול מלאי, אופטימיזציה של תמחור, אבטחה ומניעת הונאה ושיווק מבוסס מיקום. הטכנולוגיה מספקת תובנות מהירות שמאפשרות להגביר את יעילות הניהול והתפעול של הרשת.