פתח עסק, דרש החזרי מע"מ במיליונים, ובמקביל קיבל דמי אבטלה

תושב בני ברק, חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-17 מיליון שקלים, שבגינן דרש החזר מס בהיקף של כ-3 מיליון שקלים. מחקירת רשות המיסים עולה כי הוא גם דרש במקביל דמי אבטלה ודמי הבטחת הכנסה מביטוח לאומי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/02/22 11:43 ח באדר א'

פתח עסק, דרש החזרי מע"מ במיליונים, ובמקביל קיבל דמי אבטלה
רשות המיסים, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

משרד חקירות מע"מ חיפה ברשות המסים, במשותף עם אגף החקירות בביטוח הלאומי בסניף בני ברק, הגישו בקשת מעצר עבור תושב בני ברק, החשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-17 מיליון שקלים, שבגינן דרש החזר מס תשומות בהיקף של כ-3 מיליון שקלים. מהחקירה עולה, כי בזמן שהחשוד ניהל עסק עם הכנסות של מיליוני שקלים, לכאורה, הוא גם דרש במקביל דמי אבטלה ודמי הבטחת הכנסה מביטוח לאומי. 

החקירה החלה לאחר שהתעורר חשד בחקירות מע"מ חיפה, כי החשוד, שפתח עסק לבלדרות במאי 2021, מקזז הוצאות בסכומים גבוהים ללא אסמכתאות או באמצעות חשבוניות פיקטיביות, מבלי שעשה בגינן עבודה כלשהיא. בירור שנערך עם ביטוח לאומי, העלה כי לאורך שנת 2021, במקביל להפעלת העסק, קיבל החשוד דמי אבטלה והחל מחודש נובמבר אף פנה לקבלת דמי הבטחת הכנסה.

לאחר שאותרה כתובתו של החשוד נערך חיפוש אחר מסמכים בביתו. כאשר נשאל היכן החשבוניות שעל בסיסן דרש החזרי מס תשומות, השיב החשוד כי הן נגנבו ממנו. החשוד הובא אתמול (ג') בפני שופט ושוחרר בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.