ועדת הכלכלה אישרה: חברות הגז הטבעי יחוייבו בשקיפות

התקנות שאושרו בוועדת הכלכלה, מעניקות לרשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה כלים אשר יאפשרו לרשות למלא את תפקידה בקידום מטרות חוק משק הגז הטבעי ובפיקוח על מילוי ההוראות אשר נקבעו בחוק 

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/02/22 17:51 ו באדר א'

ועדת הכלכלה אישרה: חברות הגז הטבעי יחוייבו בשקיפות
מאגר הגז תמר, יחוייבו בשקיפות, צילום: Moshe Shai/FLASH90

ועדת הכלכלה אישרה היום (ב') את תקנות משק הגז הטבעי - חובת מסירת מידע של מוכר ומשווק גז טבעי, המחייבות את חברות הגז הטבעי בשקיפות בנתונים לרשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה. 

רק בדצמבר האחרון, הסתיימה תקופת המעבר שנקבעה במסגרת מתווה הגז הטבעי, שכללה צעדים לריסון עליות המחירים, ולחלופות מחיר שהמאגרים היו מחויבים להציע לצרכנים בהסכמים חדשים. על כן הפסיקו המאגרים להעביר נתונים על בסיס חודשי לרשות הגז הטבעי, במשרד האנרגיה. 

התקנות שאושרו כעת מעניקות לרשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה כלים אשר יאפשרו לרשות למלא את תפקידה בקידום מטרות חוק משק הגז הטבעי ובפיקוח על מילוי ההוראות אשר נקבעו בחוק. 

שרת האנרגיה, קארין אלהרר אמרה: "שקיפות מחירים היא חיונית לבלימת יוקר המחיה. התקנות שאושרו כעת יחייבו את שותפויות הגז הטבעי בדיווח ויאפשרו תחרות בשוק, מה שיבטיח שמירה על האינטרס הציבורי".

סמנכ"ל כלכלה ואסטרטגיה ברשות הגז הטבעי, רון אייפר הוסיף: "התקנות שאושרו היום בכנסת הן חלק ממכלול צעדים שמקדמת רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה בכדי להפוך את משק הגז הטבעי ליעיל ותחרותי יותר. בין היתר, במטרה לסייע למאמץ הממשלתי להפחית את זיהום האוויר מפחם ודלקים מזהמים אחרים ולהוריד את יוקר המחייה".

הנתונים אשר יתקבלו מתוקף התקנות ישמשו את רשות הגז הטבעי עבור: המשך פיתוח משק הגז טבעי ביעילות ולאפשר קבלת שירותים אמינים וזמינים. גיבוש מדיניות, קבלת החלטות וקביעת אסדרה על בסיס נתונים ברורים. שמירה על אינטרסים צרכניים באמצעות בחינה של ההסכמים שנחתמו עם צרכנים ומשווקים. תכנון השוק לטווח הבינוני והארוך, גיבוש תחזיות ומעקב אחר מגמות השוק. הבטחת רציפות תפקודית והערכות לחירום. בחינה של התחרות במשק הגז הטבעי וקידום התחרות במשק זה.