משלחת קרן המטבע הבינלאומית הגישה את הדו"ח הראשוני על כלכלת ישראל ל-2021

הסיכום הראשוני של הדו"ח על השנה החולפת, משבח את ההתמודדות בישראל עם הקורונה ומבצע החיסונים ומתאר את האתגרים העומדים בפני הכלכלה הישראלית בהמשך. "מצביע על החוסן והדינמיות של הכלכלה הישראלית", אמר ליברמן

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/02/22 17:05 ה באדר א'

משלחת קרן המטבע הבינלאומית הגישה את הדו"ח הראשוני על כלכלת ישראל ל-2021
בנק ישראל, דו"ח מחמיא לכלכלה הישראלית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשלחת השנתית של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) בראשות אווה פטרובה הגישה לשר האוצר אביגדור ליברמן ולנגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון מסמך סיכום ראשוני עם סיום פגישות המשלחת בארץ. קרן המטבע צפויה לפרסם בחודשים הקרובים את הדו"ח הסופי על כלכלת ישראל לשנת 2021.

הדוח מתאר את תנאי הרקע הכלכליים של המשק הישראלי ואת צעדי המדיניות שננקטו הן על ידי המדיניות הפיסקאלית שהופעלה על ידי משרד האוצר והממשלה, והן על ידי המדיניות המוניטרית שהפעיל בנק ישראל. בנוסף, מתוארים בדוח גם האתגרים העומדים בפני הכלכלה הישראלית בהמשך.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר עם פרסום הדו"ח: "ההודעה של קרן המטבע מהווה תעודת הוקרה לניהול מדיניות פיסקלית זהירה ואחראית על בסיס שיקולים כלכליים ומקצועיים בלבד, ומצביעה על החוסן והדינמיות של הכלכלה הישראלית בהשוואה למדינות מתפתחות אחרות".

הדו"ח מצביע על מגוון צעדי המדיניות החיוניים שהפעילו בנק ישראל ומשרד האוצר, כל אחד בכליו בהתמודדות עם המשבר", אמר נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, "נלמד כמובן לעומק את הדוח הסופי שייצא בהמשך לתקציר זה על שלל המלצותיו החשובות".