גם יבואנית פרינגלס ורד בול נכנעה ללחץ: "דוחים את העלאת המחירים עד פסח"

בדומה לאסם, גם חברת דיפלומט הודיע לשרי האוצר והכלכלה כי תדחה את עליית המחירים עד לאחר הפסח. "בפעולות החברה לא נפל שום דופי", טען במכתב מנכ"ל דיפלומט, נעם וימן: "מצפים לראות את תרומת הממשלה בהקלה בנטל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/02/22 18:26 א באדר א'

גם יבואנית פרינגלס ורד בול נכנעה ללחץ: "דוחים את העלאת המחירים עד פסח"
עוד דחייה בהעלאת המחירים, צילום: שאטרסטוק

אחרי שחברת "אסם" נכנעה ללחץ הציבורי והממשלתי והודיעה על דחיית העלאת המחירים למוצריה, גם ענקית הייבוא "דיפלומט" הודיעה על דחייה מצידה למהלך. במכתב ששלח הערב (ד') מנכ"ל החברה נעם וימן לשר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, הוא הודיע על הקפאת המצב עד לאחר הפסח. 

"הצטערתי מאוד לקרוא במכתבכם שבנדון, כי אתם מייחסים כוונה רעה וציניות לפעילות מסחרית לגיטימית של דיפלומט, הנובעת מאילוצים שנכפו עליה, בעיקר כתוצאה ממשבר כלכלי גלובלי", כתב המנכ"ל וימן והוסיף כי, "אני תקווה, בכל הכבוד הראוי, שלאור האמור להלן תסיקו גם אתם כי בפעולותיה של דיפלומט לא נפל כל דופי".

"חברת דיפלומט אינה יצרנית, אלא יבואנית ומפיצה של מוצרי מזון וצריכה שונים, בתחום תחרותי שאינו מאפשר רווחיות גבוהה", הוסיף וימן, זאת בניגוד לפרסום המחקר שבוצע על ידי משרד האוצר בו הוצגה הרווחיות החריגה של יבואניות המזון והטואלטיקה בעשור האחרון.

וימן טען כי המחיר של המוצרים אותם דיפלומט מייבאת נקבע על ידי היצרנים בחו"ל, וכאשר היצרנים הבינלאומיים מייקרים את המוצרים, דיפלומט נאלצת לייקר את המוצרים ללקוחותיה בהתאם. בדיפלומט טוענים כי ניסו בשנה האחרונה לעמוד בשטף העלאות המחירים אל מול הספקים בחו"ל, אך כל שעלה בידה היה לדחות ולמתן את העלאות המחירים.

"לא סוד הוא", המשיך וימן, "כי חשיבותו של השוק הישראלי ליצרנים הגלובליים היא מועטה אל מול כלל פעילותם ברחבי העולם, ולכן, כאשר מדובר בגל כלל עולמי של עליות מחירים, הנובע ברובו מתהליכי אינפלציה גלובלית, התייקרות חומרי גלם, משבר אנרגיה ומשבר סחורות בינלאומיים, כוחה של דיפלומט מוגבל בהתאם". יש לציין בנוסף כי המחקר של משרד האוצר הראה כי אחוז גבוה מאוד מהרווח התפעולי של דיפלומט מגיע מהשוק הישראלי. 

ישראל מובילה ברווח התפעולי העולמי של חברת דיפלומט

ישראל מובילה ברווח התפעולי העולמי של חברת דיפלומט צילום: משרד האוצר

"ההתייחסות כעבירה על החוק לפעולות עסקיות לגיטימיות של החברה והניסיונות להציג את המגזר העסקי כרודף בצע, אינם ראויים, פוגעניים וחוטאים לאמת", טען המנכ"ל נעם וימן והדגיש כי "זה הזמן לנסות ולפעול לשנות את המצב על ידי שיתוף פעולה בין הממשלה, היצרנים, היבואנים והקמעונאים הגדולים, למציאת דרכים להורדת עלויות, כולל הפחתת מיסים ישירים ועקיפים, הקלות רגולטוריות ועוד. כל הקלה כזו תועבר מידית להוזלת המוצרים ללקוחותינו". 

"אנו פתוחים כמובן לכל דיאלוג בנושא, שכן במאמץ משותף של הסקטור העסקי ושל הממשלה, ניתן בוודאות להגיע לתוצאה טובה יותר עבור כלל הציבור הישראלי", הוסיף וימן והבהיר: "אנו נענים לבקשתכם, ולמרות הנזק הכספי, דוחים את העלאת המחירים שהוכרזה על ידינו עד לאחר פסח, בעודנו מצפים לראות את תרומתה של הממשלה בהקלה בנטל".


להורדת הקובץ

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן