הלחץ עבד ניצחון זמני לצרכנים: אסם הודיעה על דחיית ההתייקרות ב-3 חודשים

חברת אסם נכנעה ללחץ הציבורי והממשלתי החריג ולאחר פגישה עם שר האוצר ליברמן הודיעה, כי מהלך ההתייקרות יידחה עד לאחר חג הפסח. במהלך החודשים הללו "תתקיים בחינה מעמיקה של דרכים שונות למיתון ההתייקרויות של מוצרי הצריכה בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/22 20:24 ל בשבט התשפב

ניצחון זמני לצרכנים: אסם הודיעה על דחיית ההתייקרות ב-3 חודשים
אוסם, צילום: shutterstock

נכנעה ללחץ הכבד. חברת אסם הודיעה הערב (ג') על דחיית עליות המחירים בשלושה חודשים, ההתייקרות תישקל שוב לאחר חג הפסח. לטענת החברה, בשלושת החודשים הקרובים "תתקיים בחינה מעמיקה של דרכים שונות למיתון ההתייקרויות של מוצרי הצריכה בישראל".

יו"ר חברת אסם דן פרופר ומנכ"ל החברה אבי בן אסאייג, נפגשו הערב עם שר האוצר אביגדור ליברמן לפגישה שבמהלכה הוצגו "הסיבות שהובילו את החברה להודיע על עליית המחירים". בתום הפגישה סוכם על הדחייה של מהלך התייקרות המוצרים.

אסם הודיעה לרשתות השיווק כי בראשון לפברואר כל מוצרי החברה יתייקרו למעט מטרנה. בין היתר יתייקרו הפסטה, טייסטרס צ'ויס, סלטי צבר, מוצרי טבעול, פתיתים, רטבים, במבה, ביסלי ומוצרים נוספים של החברה. 

נזכיר כי רשות החשמל פירסמה אמש החלטה בהמשך לשימוע שנערך בנוגע לעדכון תעריפי החשמל לשנת 2022. בהתאם להחלטה, התעריף הכולל לצרכן ביתי מייצג יעלה בכ-5.7%. גם הדלק התייקר אמש (ב') בחצות ומחירו עודכן למחיר של 6.71 שקלים לליטר, עליה של 34 אגורות מחודש קודם.

ליברמן: נדרוש הסברים מהחברות הגדולות

שר האוצר אביגדור ליברמן, התייחס לעליית המחירים הצפויה בישיבת סיעת ישראל ביתנו אתמול, ואמר, "צריך להבין שעליית המחירים במדינת ישראל היא הכי מתונה בעולם, למשל התייקרות החשמל בישראל ב-5.7% ולצורך השוואה בבריטניה ההתייקרות היא ב- 34% ובשוודיה 35%". עוד הוסיף כי בבחינת המאזנים של החברות הגדולות ניכרת רווחיות, ועל כן מדובר בניצול ציני, "אני ושרת הכלכלה נפנה לרשות התחרות, לרשות ההגבלים העסקיים, לוועדת המחירים ונפעיל אותן לדרוש הסברים מדוע החברות השונות החליטו להעלות מחירים".