600 מיליון שקל ל-70 פרויקטים: אלקטרה ודניה סיבוס זכו במכרז של מקורות

החוזה כולל ניהול ותכנון של עשרות קידוחי מים לאורך כארבע וחצי שנים. מנכל מקורות אלי כהן: "אחד ממכרזי התשתיות הגדולים שפורסמו. הפרוייקטים צפויים לחזק את מבנה ואיתנות משק המים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/01/22 11:38 ח בשבט התשפב

600 מיליון שקל ל-70 פרויקטים: אלקטרה ודניה סיבוס זכו במכרז של מקורות
מתקן מקורות. פרוייקטי ענק, צילום: Moshe Shai/FLASH90

חברות התשתית אלקטרה ודניה סיבוס הן הזוכות במכרז הקידוחים הענק של חברת המים הלאומית "מקורות". מדובר באחד מהמכרזים הגדולים שחברת מקורות הוציאה בשנים האחרונות, זאת כחלק מתכנית העבודה התלת שנתית לפיתוח משק המים. הודעה לזוכים נמסרה הבוקר (ב), והיא הביאה לסיומה הליך מכרזי שיצא לדרך לפני כשנה, שכלל הגשה ראשונית (PQ) של שבע קבוצות שעברו את תנאי הסף שנקבעו למכרז.

התוכנית האסטרטגית המלאה של מקורות כוללת ביצוע של מאות קידוחים באזורים שונים בארץ, כאשר הפעימה הנוכחית כוללת קבלת היתרים, רכש ציוד, ניהול ותכנון של קרוב ל-70 קידוחי מים ברחבי המדינה, חלקם קידוחים חדשים וחלקם ישחלפו קידוחים קיימים. 

הפרויקטים יחלקו שווה בשווה בין אלקטרה לדניה סיבוס, ובעלות מצרפית שנאמדת בכ-600 מיליון שקל. היקף ההתקשרות נקבעה לכארבע וחצי שנים, כאשר צפי תחילת העבודות מתוכנן עוד במהלך החציון הראשון של 2022. למקורות שמורה הזכות לצאת בעתיד לפעימות מכרזים נוספות, זאת בהתאם לצורך וביחס לדרישות משק המים המקומי. 

מנכ"ל מקורות אלי כהן אמר עם מסירת הודעת הזכייה ש"מדובר באחד ממכרזי התשתיות הגדולים שהוצאנו בשנים האחרונות. הפרויקטים יבוצעו כחלק מתכנית העבודה של החברה, והם צפויים לחזק את מבנה ואיתנות משק המים, זאת בצד שיפור התחרות בענף ומשיכת חברות חדשות לפעילות בתחום".

יו"ר החברה יצחק אהרונוביץ הוסיף ש"תקציב הפיתוח של החברה כבר מתקרב להיקף של כשני מיליארד שקל, כך שהתנהלות אחראית תחת משבר אקלים, בצד היכולת להגדיל את אספקת המים למדינות שכנות, מחייב את החברה לתכנן בקפידה את המשימות השונות, זאת תוך שמירה על אספקת מים איכותית ובכל עת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן