32 מיליון קוב: עלייה באספקת המים מישראל לפלשתינים וירדן

חברת המים הלאומית, פרסמה את הדו"חות הכספיים של הרבעון הראשון ל-2021, שמגלים רווח של 80 מיליון שקל - 54 אחוזים יותר מהרבעון המקביל בשנה שעברה, וכמות המים שסופקה גדלה בכ-13 אחוזים | 32 מיליון קוב, הועברו לעזה, יהודה ושומרון ולממלכה האשמית | הסכם שיתוף הפעולה עם בחריין צפוי להתרחב פי ארבעה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/05/21 15:33 טו בסיון התשפא

32 מיליון קוב: עלייה באספקת המים מישראל לפלשתינים וירדן
מתקן מקורות. עלייה בכמות המים שהועברה לפלשתינים וירדן, צילום: Moshe Shai/FLASH90

חברת המים הלאומית "מקורות" מפרסמת היום (ד') את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון הראשון של 2021, מהם עולה שהחברה רשמה רווח נקי של כ-80 מיליון שקל. זאת לעומת רווח נקי של כ-52 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-54%. 

לפי נתוני החברה במהלך הרבעון הראשון סיפקה מקורות כ-318 מיליון קוב, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד סיפקה החברה כ-282 מיליון, עלייה של כ-13 אחוזים.

בנוסף, מתוך כמות המים שסיפקה מקורות במהלך הרבעון, כ-32 מיליון קוב סופקו לירדן ולרשות הפלשתינית בעזה וביהודה ושומרון, שמהווים עשרה אחוזים מכלל המים, מדובר בגידול של כ-36 אחוזים, כאשר ברבעון הראשון בשנה שעברה סופקו כ-23.5 מיליון קוב. 

הראשונה בישראל: נחתם הסכם עם בחריין - שצפוי להתרחב

בחודשים האחרונים חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח ובקרה של מערכת המים הלאומית של בחריין, והיא חברת התשתיות הישראלית הראשונה שמנצלת את "הסכמי אברהם" לכדי יצירת קשרים כלכליים. ההסכם הראשוני היה על כשלושה מיליון דולר, עם אופציה להרחבתו עד לאחד עשרה מיליון. במקורות אמרו ל"חדשות כיפה" כי "אופציית ההרחבה נמצאת על סף מימוש ריאלי".

עבודות בשטח של מקורות. נמשכו גם בתקופת הקורונה

עבודות בשטח של מקורות. נמשכו גם בתקופת הקורונה צילום: Moshe Shai/FLASH90

בחברה מציינים כי עובדיה המשיכו לעבוד ולפעול תחת הנחיות הקורונה, כאשר החברה שמרה על אספקת מים סדירה, ולא חלה הרעה מהותית בגבייה מלקוחות או עיכובים מהותיים בפעילות הפיתוח. במקביל המשיכה החברה את ההשקעות בתחום הטכנולוגיה, לרבות אפשרות להעברת נתוני תקשורת ואינטרנט ברשת סיבים אופטיים שישולבו במערכת הולכת המים. לדברי החברה, הליכי ההתייעלות והדיגיטציה ממשיכים, ולאחרונה אף השלימה מכרז להקמת שדה סולארי ראשון על מאגרי מים, עם כוונה לפתח את התחום ובמטרה לצמצם את הוצאות האנרגיה של החברה. 

יו"ר דירקטוריון החברה מרדכי מרדכי אמר: "מקורות מסכמת את שנת הקורונה בצורה טובה, כאשר עובדי החברה שמרו על רציפות תפעולית גבוהה ללא קשר להגבלות שהוטלו על האוכלוסייה". מנכ"ל החברה אלי כהן הוסיף כי, "החברה ממשיכה לקדם את תכנית ההשקעות שלה, זאת במקביל ליצירת שווקי עבודה חדשים דוגמת החוזה עם ממלכת בחריין. מקורות תגביר השנה את צבר ההשקעות שלה בתחומי הטכנולוגיה, תקשורת וסיבים אופטיים והדיגיטציה".

מרדכי מרדכי.

מרדכי מרדכי.צילום: Moshe Shai/FLASH90