עכשיו זה רשמי: אושר הבנק הדיגיטלי "וואן זירו" של אמנון שעשוע

אחרי 43 שנה: בנק ישראל אישר בתום הליך ארוך את הקמת הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל. יו"ר הבנק שוקי אורן בירך: "מרגש לראות כיצד ערכים של שקיפות והוגנות מתחילים לחלחל בשוק, מהם הציבור רק ירוויח"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 10/01/22 12:07 ח בשבט התשפב

עכשיו זה רשמי: אושר הבנק הדיגיטלי "וואן זירו" של אמנון שעשוע
בנק דיגיטלי, צילום: pixabay

נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים הודיעו הבוקר (ב') לבנק הדיגיטלי "וואן זירו" כי הוסרו כל המגבלות מרישיון הבנק, זאת לאחר שהושלמו כל השלבים הראשוניים שנקבעו ואחרי שניתן אישור המפקח על השלמת הליך ההקמה. בכך השלים הבנק את היערכותו ומעמדו הוא כמו של כל יתר הבנקים בישראל.

וואן זירו הוא בנק בשליטת אמנון שעשוע, מייסד חברת מובילאיי, ובניהולם של שוקי אורן, יו"ר הדירקטוריון וגל בר דעה, מנכ"ל הבנק. לבנק ניתן רישיון מוגבל ב-30 בדצמבר 2019, והוא היה כרוך בהשלמת ההיערכות הניהולית והתפעולית להקמת הבנק, הקמת מערכות מידע ותשתיות לרבות באמצעות לשכת שירותי המחשוב שקבלה מענק מהמדינה, חיבור הבנק למערכות התשלומים והסליקה, חיבורו לכלים המוניטריים, השלמת ביצוע פיילוט וגיוס הון.

איך הוקם הבנק הדיגיטלי?

איך הוקם הבנק הדיגיטלי? צילום: בנק ישראל

לאחר שבמשך 43 שנים לא קם בנק חדש בישראל, האתגרים שהיו כרוכים בהקמת הבנק היו רבים וחדשניים. הבנק הוקם בליווי צמוד של גורמים רבים בבנק ישראל. נבחנו מוכנות הבנק בהיבטי אבטחת מידע וסייבר, ניהול הסיכונים הטכנולוגיים, הערכת איכות ניהול הסיכונים וכלי הפיקוח והבקרה הקיימים בבנק. 

בלי סניפים ועם חווית שירות מותאמת אישית

לבנק לא יהיו סניפים פיזיים ופעילותו תתבצע באמצעות שילוב של טכנולוגיה ובנקאים אנושיים, שיעניקו שירותים מסביב לשעון - באמצעות צ'אט ומוקד טלפוני. המטרה היא לייצר חווית שירות מותאמת אישית לכל לקוח, בלי להמתין דקות ארוכות על הקו לנציג כלשהו. תהליך פתיחת החשבון יהיה דיגיטלי לחלוטין, ללא צורך בנציג אנושי ועם אישור מיידי של מסגרת אשראי.

כרגע הבנק מציע את כל השירותים הבנקאיים הקיימים במערכת הבנקאית, החל מחשבון אישי, חשבון זוגי, הלוואות, פיקדונות, כרטיסי אשראי, ניירות ערך, ערבויות, הוראות קבע ומט"ח. בהמשך צפוי הבנק להציע גם משכנתאות.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון בירך: "אני גאה לאשר היום לוואן זירו, הבנק הדיגיטלי החדש, את הסרת כל המגבלות מרישיונו הבנקאי. לאחר 43 שנה בנק חדש מוקם בישראל, וזו בשורה נוספת לתחרות וחדשנות במערכת הבנקאית והפיננסית. אני מברך את מנהלי ועובדי וואן זירו הבנק הדיגיטלי על העמידה באתגרים הכרוכים בהקמת הבנק. יש ביכולתו של מהלך זה, בשילוב צעדים נוספים שקידמנו להגביר את התחרות במערכת הבנקאית. הפיקוח ימשיך לפקח מקרוב על הבנק במקצועיות וללוות אותו בהמשך דרכו, כפי שאנו עושים עם כל בנק בישראל. אני מאחל לבנק הצלחה ומקווה שהקמתו תסלול את הדרך לבנקים נוספים שיתרמו לתחרות ולרווחת הצרכנים".

דברי המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן הוסיף "זהו יום שמח עבורי כמפקח. הפיקוח על הבנקים עמל רבות בשנים האחרונות על יצירת התנאים והסרת החסמים שיאפשרו הקמה של בנק חדש בישראל. במסגרת זו נערכו שינויים רגולטוריים בהוראות הפיקוח , הפיקוח ליווה את הקמת לשכת שירותי מחשוב, הוקמה יחידת רישוי ובנקים חדשים שמלווה את הקמת הבנקים החדשים משלב הפניה ועד להסרת המגבלות מרישיון הבנק ועוד. זהו נדבך נוסף וחלק ממכלול הצעדים שמקדם בנק ישראל להגברת התחרות במערכת הפיננסית. ליווינו ונמשיך ללוות את הבנק בעבודתו, נפקח אחר השתלבותו במערכת הבנקאית ונפעל לסייע לכל יזם אחר שירצה להקים בנק בישראל".

שוקי אורן, יו"ר One Zero אמר: "קבלת רישיון הקבע היא אבן דרך חשובה בדרך לתחרות אמיתית בתחום הבנקאות הישראלית. לא קם בארץ בנק חדש 43 שנים. בנק ישראל נותן אישוש למוכנות שלנו להציע אלטרנטיבה תחרותית, שלמה ובטוחה למשקי הבית בישראל. אנחנו מודים לנגיד בנק ישראל ולמפקח על הבנקים על האמון והביטחון שהם נותנים בנו, לצד הרוח הגבית שקיבלנו מהמשקיעים החדשים שלנו. מרגש לראות כיצד ערכים של שקיפות והוגנות מתחילים לחלחל בשוק, מהם הציבור רק ירוויח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן