עכשיו זה סופי: עו"ד מיכל כהן מונתה לממונה על התחרות

5 חודשים אחרי שמונתה לממלאת מקום, הממשלה אישרה את מינויה של מיכל כהן לממונה על התחרות. "היא בעלת הכישורים המתאימים לעמוד בראש הרשות", אמרה שרת הכלכלה ברביבאי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/01/22 17:12 ז בשבט התשפב

עכשיו זה סופי: עו"ד מיכל כהן מונתה לממונה על התחרות
מיכל כהן, המינוי סופי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה הבוקר (א') את מינויה של עו"ד מיכל כהן לממונה על התחרות, אחרי שמאז דצמבר 2018 שימשה כיועצת המשפטית של הרשות והחל מחודש אוגוסט 2021 כיהנה כממלאת מקום הממונה על התחרות. עו"ד כהן תכנס לתפקידה היום.

כהן היא בעלת תארים ראשונים במשפטים ובכלכלה מאוניברסיטת תל-אביב, שניהם בהצטיינות, וכן בעלת תואר שני במשפט וכלכלה EMLE בהצטיינות, מאוניברסיטת COMPULTENSE מדריד. היא החלה את דרכה המקצועית כעורכת דין במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ושימשה כתובעת בתיק קרטל חברות הביטוח אשר היווה את יריית הפתיחה באכיפה הפלילית כנגד קרטלים.

הצטרפה לרשות התחרות בשנת 2006 כסגנית היועץ המשפטי (פלילי) וכאחראית על התביעה הפלילית והובילה את צוות התביעה בתיק קרטל חברות הגפ"מ. בשנת 2015 כיהנה למשך שנה כיועצת בכירה למנכ״לית משרד המשפטים, ולאחריה חזרה לרשות התחרות.

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי בירכה: "אני מצפה כי הרשות תחת ניהולה של עו"ד כהן תפעל באופן אקטיבי ועצמאי כדי להגן על רווחת הצרכן הישראלי, תגביר את הפיקוח והאכיפה על גופים עסקיים ותמשיך למלא את תפקידה הלאומי בשמירה על התחרות החופשית שתאפשר צמיחה כלכלית ורווחה חברתית. עורכת הדין מיכל כהן, שנבחרה בתום תהליך מעמיק שערכה ועדת האיתור, היא בעלת הכישורים המתאימים לעמוד בראש הרשות. עו"ד כהן תזכה בגיבוי מלא בתפקידה ואני מאחלת לה הצלחה רבה".