הותר לפרסום: בועז יונה הוא החשוד בהונאת נושים

איש העסקים שבעבר ריצה עונש מאסר ממושך במסגרת פרשת "חפציבה", עוכב לחקירה בחשד להונאת נושים. על פי החשד, פעל בסיוע מקורביו להסתיר את הכנסותיו במהלך פשיטת הרגל

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/22 09:39 ג בשבט התשפב

הותר לפרסום: בועז יונה הוא החשוד בהונאת נושים
בועז יונה, צילום: Noam Moskowitz/FLASH90

הותר לפרסום הבוקר (ד') כי בועז יונה הוא איש העסקים שעוכב לחקירה בעקבות חשד להונאת נושים, הלבנת הון, וחדלות פרעון. כזכור, בשנת 2008 ריצה עונש מאסר ממושך לאחר שהורשע בפרשת "חפציבה", אותה פרשה שעסקה בקריסת חברת בנייה. 

יונה, תושב המרכז בן 61,  אשר חובותיו מסתכמים בסך של 1.8 מיליארד שקלים, נמצא בהליכי פשיטת רגל ועל פי החשד, הוא פעל לאורך תקופה ממושכת, בסיוע מקורביו, להסתיר הכנסותיו ונכסיו מהנושים במהלך פשיטת הרגל וזאת, בין היתר, באמצעות רישום חשבונות בנק וחברות בשליטתו על שם אחרים.

בתום חקירה סמויה של היחידה הארצית לחקירות של הממונה לחדלות פירעון במשרד המשפטים, בשיתוף היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרת ישראל, הוא עוכב לחקירה בתחילת השבוע. 

עם המעבר לשלב החקירה הגלויה, ביצעו חוקרי היחידה הארצית לחקירות של הממונה על חדלות פירעון וחוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, חיפושים בביתו של החשוד ובבתיהם של מעורבים נוספים וכן במשרדי תאגיד הקשור לחשוד. במהלך החיפושים נתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים. החשוד ומעורבים נוספים עוכבו וחקירתם צפויה להימשך. החקירה מלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.