שיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי: איירובוטיקס תשווק מערכת אוטומטית לזיהוי ירי

החברה הישראלית שמפתחת רחפנים אוטומטים, חתמה על הסכם שיווק בלעדי למשך שנה עם החברה האמריקאית שוט-ספוטר שפיתחה מערכת אוטומטית לזיהוי ירי בעיקר בשטח בנוי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/12/21 10:46 ט בטבת התשפב

שיתוף פעולה אמריקאי-ישראלי: איירובוטיקס תשווק מערכת אוטומטית לזיהוי ירי
"שילוב הרחפנים ומערכת לזיהוי ירי יביא לתגובה מיידית של כוחות הביטחון", צילום: משה שי/פלאש90

חברת הרחפנים האוטומטית הישראלית איירובוטיקס הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה ושיווק בלעדי בישראל, עם חברת שוט-ספוטר האמריקאית שמפתחת מערכת לזיהוי ירי אוטומטית. המערכת מבוססת על חיישנים קרקעיים, המספקת פרטים לגבי המיקום של מקורות ירי במטרה לסייע לגורמי אכיפת החוק להגיב בצורה יעילה במקרה של ירי פלילי.

ההסכם בין החברות מסדיר את העקרונות בשלב הראשוני של שיתוף הפעולה, כשלפי פרטי ההסכם שפורסמו בהודעה לבורסה לניירות ערך, החברות יציעו פתרון משולב, לאיתור וזיהוי ירי בשטח בנוי, המשלב בין המערכות של שתי החברות, במסגרתו שוט-ספוטר תספק פתרונות טכנולוגים לזיהוי קולות ירי בין היתר באמצעות חיישנים, רשת סלולרית ורדיו ושירותים נלווים אשר ישולבו במערכות החברה לצורך ביצוע הפרויקט.

https://www.youtube.com/watch?v=Nk980tdlzFI&ab_channel=shotspotter

איירובוטיקס תהיה זכאית ל-20 אחוזים מכל מכירה של שוט-ספוטר בישראל במהלך השנה הראשונה להסכם ותוענק לה בלעדיות לשיווק ומכירה של הפתרונות הטכנולוגים של שוט-ספוטר למשך שנתיים החל מהחתימה על ההסכם שנערכה אתמול (א').  

מערכותיה של שוט ספוטר מותקנות ביותר מ-120 ערים בארה"ב ועד היום סייעו באיתור של יותר מ-350,000 תקריות ירי ברחבי ארה"ב בין 2019 ל-2020. באיירובוטיקס אמרו כי השילוב בין שתי המערכות - המערכת לזיהוי מקורות ירי במרחב אורבני של שוט ספוטר, ומערכת רחפן אוטומטית, המאפשרת "רחפן באוויר" באופן רציף באמצעות אוטומציה שמייצרת איירובוטיקס - יאפשר תגובה מיידית לצורך זיהוי והפללה של היורה. "מהלך זה מהווה צעד נוסף באסטרטגיית החברה להרחיב את היקף פעילותה במענה למצבי חירום ובטחון וטיסה בסביבה אורבנית", אמרו בחברה הישראלית.