תקיפת סייבר בוצעה נגד אתר הביטוח לאומי: "לא נפרצו מאגרי המידע"

המוסד לביטוח לאומי ספג מתקפה מתוכננת במהלכה הועמס האתר ומנע קבלת שירות סדירה. בתגובה נחסמה הגישה לאתר במשך שעתיים ולאחר מכן נחסם רק לגלישה מחו"ל | "יש לוודא שלא מדובר בפעולת הסחה", אומר מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/12/21 17:39 ד בטבת התשפב

תקיפת סייבר בוצעה נגד אתר הביטוח לאומי: "לא נפרצו מאגרי המידע"
המוסד לביטוח לאומי, מתקפת סייבר, צילום: Nati Shohat/Flash90

מוסדות ישראלים ממשיכים לספוג מתקפות סייבר, כשהיום (ד') היה זה תורו של אתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי להיות תחת מתקפה, כשבעקבות זאת הוחלט לחסום את הגישה אליו מחוץ לגבולות ישראל.

"לא נפרצו מאגרי מידע כלל ופרטי הציבור שמורים", הדגישו בביטוח לאומי כשבאופן מיידי הוחלט לעצור את הגישה לאתר לכלל הגולשים למשך שעתיים. לאחר שנחסמה האפשרות לתושבי חו"ל להיכנס - חזר האתר לפעילות.

במוסד לביטוח לאומי הסבירו את שיטת הפעולה מאחורי התקיפה וציינו כיצד נקטו: "סוג מתקפת הסייבר נקראת 'התקפת מניעת שירות' - הכוונה היא להעמיס על קווי התקשורת ולמנוע קבלת שירות. כאמור, לא נפרצו מאגרי המידע והמחשבים בביטוח לאומי עובדים כרגיל ואדם המגיע לסניפים ברחבי הארץ יכול לקבל שירות כרגיל. הפגיעה המרכזית הייתה בקושי להיכנס לאתר הביטוח הלאומי. מערך הסייבר והמחשוב של הביטוח הלאומי חסם את הגישה מחו"ל ובכך החזיר את האתר לפעילות".

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, התייחס למתקפת הסייבר ואמר כי "נראה שמדובר בהתקפה מתואמת שנועדה לייצר עומס שיוביל לקריסת השירותים באתר הביטוח הלאומי - יש לוודא כעת שלא מדובר בפעולת הסחה לאירוע משמעותי יותר". 

"נראה שמדובר במתקפה מסוג DDOS- התקפת מניעת שירות מבוזרת. יש לוודא כעת שלא מדובר בפעולת הסחה לאירוע משמעותי יותר. משמעותה של ההתקפה היא שמחשבים רבים במקביל פונים לאתר הביטוח הלאומי בכדי להוביל לקריסתו ולמניעת האפשרות שלו לספק שירות", אמר הכהן והוסיף כי, "מתקפות מהסוג הזה נעשות בדרך כלל על ידי שימוש ברשתות בוטים ממחשבים מרחוק, אשר בפקודה משגרים את המתקפה במקביל ויוצרים את אותו עומס גבוה. הדרך להתמודד עם התופעה, אם זה אכן המקרה,  היא בהפניית תעבורת הפייק וחסימתה. למשל, לחסום באופן זמני תנועה לאתר הביטוח הלאומי מחו"ל, מתוך ידיעה שהרוב המוחלט של המשתמשים מתגוררים בישראל".